پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر صدور پروانه اکتشاف و گواهی کشف در کشور
26 تیر 1400 - 14:53
شناسه : 15189
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، میزان صدور پروانه اکتشاف 8 درصد و گواهی کشف معادن حدود 4 درصد رشد را تجربه کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان خردادماه، ۲۲۱ فقره پروانه اکتشافی و ۱۰۷ فقره گواهی کشف صادر شد که به معنای افزایش جذابیت این حوزه برای سرمایه‌گذاران است. این در حالی است که طی مدت یاد شده، هزینه‌ گواهی‌ کشف با رشد حدود ۵۷ درصدی، به ۳۳۳ میلیارد ریال رسید.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، اهتمام جدی در وزارتخانه و سازمان‌های تابعه برای بهره‌برداری حداکثری در حوزه معدن شکل گرفته است که آمار سه ماهه نخست امسال، حاکی از صدور ۱۲۱ پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی بیش از یک هزار نفر است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حفظ و ارتقای نرخ رشد تولید محصولات صنعتی و معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از تولید است و به همین منظور، رویکرد تولید صادرات محور و واردات، مبتنی بر تولید مورد توجه قرار دارد.

زرندی در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور، رشد تولید در بخش معدن و صنایع معدنی استمرار داشت. به طوری که حوزه فولاد خام و کاتد مس به ترتیب رشد ۷.۵ درصدی و ۹.۴ درصدی را شاهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.