جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر عرضه نفت اوپک پلاس
23 مرداد 1400 - 12:57
شناسه : 16124
براساس گزارش‌های منتشر شده، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که بعید است اوپک پلاس، با وجود درخواست آمریکا، عرضه نفت خود را افزایش دهد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که افزایش تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در کوتاه مدت دور از انتظار است، زیرا سویه دلتای ویروس کرونا تقاضای نفت را تهدید می‌کند.

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه از اوپک پلاس خواست تولید خود را برای مقابله با افزایش قیمت بنزین که به نظر آن‌ها تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی است، افزایش دهند.

گلدمن ساکس روز پجشنبه ۲۱ مردادماه در یادداشتی با حفظ برآورد خود از قیمت برنت در پایان سال جاری میلادی آن را ۸۰ دلار برای هر بشکه اعلام کرد و اظهار داشت: بیانیه اخیر کاخ سفید را تهدیدی برای کمبود کنونی بازار یا سرعت بازگشت توازن به بازار در نیمه دوم ۲۰۲۱ نمی‌دانیم.

قیمت نفت خام برنت روز جمعه ۲۲ مردادماه به ۷۱ دلار برای هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا حدود ۶۸ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه معامله شد. با این حال، گلدمن یادآور شد که لازم است عرضه نفت اوپک پلاس تا پایان سال بیش از این افزایش یابد تا با ناامیدی‌های موجود در خصوص عرضه جهانی نفت مقابله شود. البته این بانک آمریکایی انتظار دارد ظرفیت مازاد اوپک پلاس تا بهار سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل به شرایط عادی بازگردد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.