جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر مجوزهای صادره وزارت صنعت، معدن و تجارت
25 خرداد 1400 - 15:30
شناسه : 13800
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی دو ماهه ابتدای سال 1400 روند تولید، صادرات غیرنفتی، پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و سایر مجوزهایی که توسط این وزارتخانه صادر می‌شود در مدار رشد و افزایش قرار گرفته است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی با ۳۱ درصد رشد، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری با ۸ درصد رشد، پنج میلیون تن فولاد خام با ۱۴ درصد، سیمان با تولید ۱۱ میلیون تن با ۱۱ درصد و مس با ۵۱ هزارتن با ۱۴ درصد رشد از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از بین ۲۸ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت کشور ۲۳ محصول دارای رشد تولید بودند، افزود: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، ۹ محصول رشد تولید و ۲ محصول با کاهش تولید مواجه شدند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد صادرات غیرنفتی در این مدت را ۴۸ درصد عنوان کرد و گفت: در این مدت، صادرات غیرنفتی، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و میزان واردات با رشد ۳۰ درصدی به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

زرندی در پایان خاطر نشان کرد: ۹۱۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، ۱۳۸ پروانه اکتشاف با رشد ۸ درصدی حدود دو هزار نماد الکترونیک با ۱۹ درصد رشد، ۲۴ جواز خدمات فنی و مهندسی با رشد ۲۱ درصدی و ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه با رشد صد درصدی در این مدت صادر شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.