سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی
20 تیر 1400 - 16:35
شناسه : 14966
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تحلیل روند تولید محصولات منتخب صنعتی طی دوماه اخیر از رشد 21 درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی تا اواخر اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: طی دو ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با سال گذشته میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های بهره‌برداری بیش از 15 درصد و سرمایه‌گذاری نیز بیش از52 درصد افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان اشتغال صنعتی ایجاد شده طی دو ماه اخیر را بیش از ۱۷ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: روند صدور جوازهای تاسیس نیز در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی به ۶ هزار و ۴۰۰ فقره رسید که این موضوع از افزایش رغبت مردم به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت حکایت دارد.

وی از رشد ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی صنعت در سال ۱۳۹۹ خبرداد و افزود: براساس گزارش بانک مرکزی روند تولید ناخالص داخلی در صنعت در چهار فصل مثبت بوده است، به طوری که در فصل بهار رشد تولید ناخالص داخلی صنعت معادل ۱٫۸، در فصل تابستان ۱۱٫۹ پاییز ۱۰ و در زمستان ۸٫۴ درصد بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این رشد در شرایطی محقق شده که دو تهدید بزرگ تحریم و کرونا همچنان بر صنعت سایه افکنده بودند و صنعتگران با تحمل مشکلات بسیاری توانستند جهش تولید را رقم بزنند.

نیارکی در پایان با اشاره به جهش تولید ۲۳ محصول از بین ۲۸ محصول منتخب صنعتی خاطرنشان کرد: در دو ماه ابتدای سال جاری روند تولید صنایع راهبردی نظیر خودروسازی و لوازم خانگی با رشد مناسبی روبه‌رو بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.