سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد یک هزار واحدی شاخص بورس
16 مرداد 1400 - 17:54
شناسه : 15829
براساس گزارش‌های منتشر شده، شاخص کل در بازار بورس روز شنبه ۱۶ مرداد ماه، یک هزار و ۷۱۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۸۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۹۹۳ واحد افزایش به ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۶۲۷ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۴۱۵ واحد رسید. شاخص بازار اول یک هزار و ۶۹۷ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۶۵۴ واحد رشد داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با سه هزار و ۹۹۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۲۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۲۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۱۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۳۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۲۹۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۲ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۲۷۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۶۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۷۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۰۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۹۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۹۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۷۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۶۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۶۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۸۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۳۸۶ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۵۸ شرایط نامساعدی برای بورس به ارمغان آوردند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ‌ملی صنایع مس ایران (فملی)، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس)، سایپا (خساپا)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۰۴ میلیون و ۶۱۳ هزار برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۲۴۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۲ هزار و ۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بیمه کوثر (کوثر)،‌ بیانک دی (دی)،‌ توزیع داروپخش (دتوزیع)، نفت پاسارگاد (شپاس) و صنعتی دوده فام (شصدف) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ بیمه دی (ودی)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بیمه تجارت نو (بنو) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.