سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۰ درصدی تولید آهن‌اسفنجی در مجتمع فولاد سبا
05 فروردین 1400 - 13:41
شناسه : 9271
مدیر مجتمع فولاد سبا از دستیابی به رکورد تولید سالیانه یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن آهن‌اسفنجی در این مجتمع علی‌رغم محدودیت گازرسانی در سال «جهش تولید» خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی عطایی‌پور مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز اظهار داشت: در سال جهش تولید با همت، تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا به دستاوردهای مهمی دست یافتیم و با همتی مضاعف درصدد تداوم این روند در سال جاری هستیم.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌ها و شیوع ویروس کرونا مجتمع فولاد سبا توانست در سال گذشته رکورد تولید ماهیانه با تناژ یکصد و سی و یک هزار و ۱۹۲ تن محصول را به ثبت برساند و به تولید بیش از ۶۱ درصدی محصول تولید شده با ضخامت کمتر از ۲.۵ میلی‌متر دست یابد.

مدیرمجتمع فولاد سبا با اشاره به دستیابی به رکورد تولید سالیانه آهن‌اسفنجی به میزان یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن با توجه به محدودیت گاز در سال جهش تولید گفت: در سال گذشته با دستیابی و ثبت رکورد کیفی ۹۴.۸ درصد در تولید آهن‌اسفنجی به رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ دست یابیم و برای نخستین بار کلاف نوردی با جایگزینی سیستم جدید اتوماسیون نورد در این مجتمع تولید شد.

عطایی‌پور به بومی‌سازی پودرهای قالب ریخته‌گری در گریدهای کم کربن و متوسط و جایگزینی ۹۰ درصدی آن هم اشاره کرد و بیان کرد: تغییر عرض ریخته‌گری ماشین شماره ۱ از ۶۲ میلی‌متر به ۷۲ میلی‌متر و همانند سازی آن با ماشین شماره دو ریخته‌گری همچنین ممانعت از توقف خط تولید به دلیل مشکلات تحریمی و عدم ارسال نازل ریخته‌گری از دیگر دستاوردهای این واحد صنعتی در سال گذشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته جابه‌جایی سیستم‌های اندازه‌گیری ضخامت سنج، پروفیل سنج ورق و اصلاح طرح ساید گایدهای دانکویلر یک در مجتمع فولاد سبا به وقوع پیوست.

مدیرمجتمع فولاد سبا تصریح کرد: تغییر طرح والوهای فشار قوی مینیمم فلوی پوسته‎‌زدا وایجاد سیستم اتوماتیک محاسبه فلاکس‌های مصرفی درکوره‌های قوس الکتریکی به همراه ایجاد سیستم اتوماتیک فرایند کار کوره قوس شماره دو و راه‌اندازی سیستم اتصال اتومات تزریق آرگون لدل کارهای کوره پاتیلی از دیگر رویدادهای مهم سال گذشته در این واحد صنعتی بوده است.

به گفته عطایی‌پور تعویض کامل میز نوسان قالب ریخته‌گری با استفاده از توان داخلی، کسب رکورد زمان ماندگاری سگمنت‌ها در ماشین ریخته‌گری به بیش از ۱۰۰ روز و انجام فعالیت‌های تعویض استراکچر دامی بار، تعویض سیلندر برج پاتیل و تعویض سیلندر اسیلاتور خط ۲ برای نخستین بار دراین مجتمع فولادسازی انجام شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بومی‌سازی در مجتمع فولاد سبا، اقدامات انجام شده در این زمینه را برشمرد و ادامه داد: بومی‌سازی صفحات باریک ریخته‌گری به علت تحریم‌های ظالمانه باعث عدم واردات شد. همچنین بومی‌سازی مکانیزم دریچه کشویی پاتیل از دستاوردهای این واحد فولادسازی در سال «جهش تولید» بوده است.

مدیر مجتمع فولاد سبا با اشاره به بومی‌سازی درام مسی دهانه سرباره کوره قوس الکتریکی و ایجاد صرفه اقتصادی ناشی از عدم مصرف الکترود گرافیتی در این قسمت، تصریح کرد: بومی‌سازی بوستر پمپ آرگون خط یک کوره پاتیلی و همچنین بومی‌سازی steady Rest ماشین سنگ جدید به همراه تجهیز اندازه‌گیری دما و اکسیژن کوره قوس الکتریکی و بومی‌سازی موتور اصلی قیچی پاندولی خط ۲ ریخته‌گری در مجتمع فولاد سبا محقق شد.

عطایی‌پور به بومی‌سازی رکوپراتور کوره تونلی شماره دو در مجتمع فولاد سبا اذعان داشت: بومی‌سازی موتور فن‌های ۱۰ KW کوره قوس الکتریکی شماره ۱ به همراه  بومی‌سازی موتور مندریل شماره دو و بومی‌سازی موتور پینچ رول شماره دو از دستاوردهای دیگر مجتمع فولاد سبا در سال گذشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بومی‌سازی مندریل دانکویلر به همراه بومی‌سازی مجموعه کویل کار و سگمنت تیپ B ماشین ریخته‌گری از دیگر افتخارات این مجتمع در سال گذشته بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.