پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۵ درصدی تولیدات معدنی اصفهان
23 شهریور 1400 - 15:18
شناسه : 17732
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: با واگذاری و صدور پروانه معادن غیرفعال در این استان حدود ۱۵ درصد به ظرفیت تولید معادن اصفهان اضافه خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد سرجوقیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، اظهار داشت: از مجموع ۶ هزار محدوده معدنی در کل کشور، بیش از ۹۰۰ محدوده اکتشافی، پروانه بهره‌برداری، گواهی کشف و مجوز برداشت متعلق به استان اصفهان است. در این راستا برگزاری روند مجدد مزایده این محدوده‌ها طی ۱۰ روز گذشته از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد.

وی با ذکر تفاوت میزان اشتغال‌زایی در معادن مختلف، افزود: اشتغال‌زایی در هرکدام از معادن سنگ‌های تزئینی حدود ۲۵ نفر، معادن فلزی ۴۰ نفر و مصالح ساختمانی حدود ۱۰ نفر است. تاکنون یک هزار و ۳۰۰ مجوز معدنی در اصفهان صادرشده که این استان از نظر تعداد معادن و پروانه‌های صادرشده رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است. از جمله موارد صادره می‌توان به۸۵۰ پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۵۰ محدوده شن و ماسه و ۳۵۰ فقره پروانه اکتشاف در این استان اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در پایان گفت: انواع سنگ‌های ساختمانی شامل مرمریت، تراورتن، مرمر، گرانیت با رنگ‌های مختلف و انواع مواد فلزی شامل طلا، سرب، روی، آهن و مس و انواع مواد غیرفلزی شامل بنتونیت، دولومیت و خاک‌های صنعتی و انواع مصالح ساختمانی شامل شن و ماسه و گچ در استان اصفهان وجود دارد که این خطه را به استانی غنی از نظر مواد معدنی تبدیل کرده است.

در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب به «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد، معادن و محدوده‌های حبس شده، غیرفعال و راکد شناسایی و در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری برای مزایده عمومی در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت. لذا فرایند واگذاری تماما الکترونیکی و بدون حضور مراجعان و متقاضیان واگذاری در سطح کشور انجام می‌شود که این سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سهولت انجام فرایندها و مزایده‌هاست و این محدوده‌ها و معادنی که واگذار می‌شوند فاقد معارض دولتی و مردمی و بدون هیچ‌گونه تعارض هستند و برندگان به سهولت می‌توانند کار خود را در راستای فعال‌سازی به‌پیش ببرند.

گفتنی است، واگذاری، طی دو فرایند در فاصله ۱۵ روزه انجام ‌شده که در مرحله نخست ۱۶ استان دسته‌بندی‌شده است و گروه نخست می‌توانند نسبت به مراجعه به سایت و ثبت‌ نام اقدام کنند و در بازه زمانی بعدی نیز گروه دوم (۱۶ استان دیگر) می‌توانند این اقدام را انجام دهند. از حدود ۶ هزار معدن و محدوده، تعداد ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه و ۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره‌برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف است. ۹ هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه بهره‌برداری از معادن و کانسارهای معدنی اصفهان به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال یافته‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.