سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی و بهره‌برداری از ۶۵۰۰ واحد صنعتی
16 فروردین 1400 - 11:16
شناسه : 9785
معاون ‌امور صنایع وزارت صمت خبر داد؛ معاون ‌امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع با تشریح سیاست‌های اجرایی وزارتخانه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، گفت: در سال گذشته علاوه بر راه‌اندازی 6 هزار و 500 واحد صنعتی، بیش از یک هزار و 500 واحد صنعتی، مجددا به مدار تولید بازگشته‌ است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون ‌امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: بخش صنعتی کشور در سال گذشته نوسانات بسیاری را در زمینه تولید پشت سر گذاشت. اما با این حال و به‌رغم همه تلاطم‌ها، صنعتگران توانستند ایستادگی مناسبی از خود به نمایش بگذارند؛ به نحوی که موفق شدیم یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی متوقف را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم.

وی در ادامه با مرور شاخص‌های صنعتی کشور، به رشد ۴۰ درصدی جوازهای تاسیس در سال گذشته اشاره و افزود: تعداد جوازهای تاسیس در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۳۶ هزار فقره افزایش یافته است و این نشان از ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در بخش مولد کشور دارد.

معاون ‌امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین از رشد ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی در کشور خبرداد و گفت: در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید که این میزان برای بیش از ۱۲۱هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

صادقی نیارکی با اشاره به رشد ۸۵ درصدی واگذاری اراضی صنعتی به متقاضیان، بیان کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی صنعتی جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی به متقاضیان واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری، اذعان داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به بخش تولید اختصاص یافته است، جهت‌گیری همه ارکان حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی باید به سمت حمایت از فعالان صنعتی و معدنی کشور با دو رویکرد پشتیبانی و مانع‌زدایی باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر لزوم تدوین شاخص‌های کمی برای تحقق اقدامات دستگاه‌ها و نهادها در تحقق منویات مقام معظم رهبری، گفت: همه ارکان نظام برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و کاهش بروکراسی، مسیر را برای صنعتگران هموار نمایند.

صادقی نیارکی ادامه داد: در شرایط کنونی برای تسریع در تسهیل فرایند توسعه بخش صنعتی کشور، می‌توان کار مطالعاتی و پژوهشی در سطح کلان کشور صورت داد تا از این طریق و با شناسایی قواعد و مقرراتی که مانع توسعه بخش مولد تلقی می‌شوند، فضای کسب وکار را برای صاحبان صنایع بهبود بخشید.

وی حمایت از توسعه ساخت داخل در صنایع راهبردی را از جمله سیاست‌های حمایتی و پشتیبانی از بخش تولید برشمرد و عنوان کرد: برای صنایعی که به تازگی در کشور داخلی‌سازی شده‌اند، باید تمهیداتی در نظر گرفته شود؛ به طوری که یک دوره حداقل سه ساله مورد حمایت کامل قرار گیرند. در واقع با اعمال محدودیت‌های وارداتی‌، بستر را برای تقویت و توانمندسازی این صنایع طی سه سال فراهم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان اشاره‌ای به فضای پیرامونی و بین‌المللی داشت و خاطرنشان کرد: فضای صنعتی کشور باید به دور از تلاطم‌ها و در فضایی امن به حیات خود ادامه دهد؛ به نحوی که تحت هرشرایطی حمایت و صیانت از صنایع نوپا که داخلی‌سازی شده‌اند، در اولویت همه ارکان حاکمیت و دولت قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.