جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد ۳۷ درصدی تجارت خارجی ایران در زمستان ۱۴۰۰
27 فروردین 1401 - 16:43
شناسه : 26654
سخنگوی گمرک، گفت: تجارت کشور در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰، با ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار، نسبت به زمستان سال 1399 رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۳۷ درصدی در ارزش داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح‌اله لطیفی سخنگوی گمرک، با ارزیابی مطلوب تجارت کشور در زمستان سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از مجموع تجارت ۱۶۴ میلیون تنی کشور به ارزش ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار مربوط به فصل چهارم سال ۱۴۰۰ بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۴ درصد در وزن و ۳۷ درصد در ارزش رشد داشته اما نسبت به فصل پاییز، ۴ درصد در وزن کاهش و ۹ درصد در ارزش افزایش را تجربه کرده است.

وی افزود: سهم صادرات کشور در فصل زمستان، ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و  ۴۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد در وزن و ۳۹ درصد در ارزش رشد داشته و نسبت به پاییز ۱۴۰۰، پنج درصد در وزن کاهش و یک درصد در ارزش رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص واردات در فصل زمستان، گفت: در زمستان سالی که گذشت، ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار از گمرک‌های اجرایی کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۳۵ درصدی در ارزش داشته و نسبت به فصل پاییز یک درصد در وزن و ۱۶ درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع صادرات یک ساله کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۲ میلیون و ۷۷۵ هزار دلار و به ارزش ۴۸ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار بود که رشد ۹ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته و واردات در سال ۱۴۰۰ نیز، ۴۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، رشد ۲۲ درصدی در وزن و ۳۶ درصدی در ارزش داشته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.