پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ۳۸ سنتی بهای نفت در بازارهای جهانی
11 آذر 1399 - 8:02
شناسه : 2314
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۸ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از تسنیم، در آستانه نشست گروه اوپک پلاس در اوایل هفته آینده، قیمت نفت روز جمعه پرنوسان بود و چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۸ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۱۸ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

در این هفته نفت برنت ۷٫۲ درصد و نفت خام آمریکا ۸ درصد رشد را تجربه کردند. خبرهای امیدوارکننده در خصوص ساخت واکسن کرونا توسط شرکت آسترازنکا و برخی شرکت های دیگر موجب رشد قیمت ها در بازارهای انرژی شده است. اما تردیدهایی که در مورد میزان اثرگذاری واکسن شرکت آسترازنکا توسط برخی دانشمندان مطرح شده تا حدودی این خوش بینی ها را تضعیف کرده است.

بانک جی پی مورگان در تحلیلی نوشت: «هرچند تولید واکسن موفق کرونا می تواند به تقویت تقاضا کمک کند، اما حتی در آن صورت نیز تقاضای جهانی نفت تنها تا اواسط سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از کرونا باز خواهد گشت.»

به گفته منابع آگاه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه تمایل دارند افزایش برنامه ریزی شده تولید نفت خود را به تعویق بیاندازند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.