پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن استان کرمان
22 خرداد 1400 - 17:17
شناسه : 13569
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به جهش نزدیک به ۱۰ درصدی در حوزه صنعت و معدن کرمان با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، گفت: نزدیک به ۷۷ درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان اتفاق افتاده است توسط معین‌های اقتصادی و حوزه صنعت و معدن صورت گرفت.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان و وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخلی ۳٫۵ درصد است که صنعت، معدن و تجارت تنها ۴۷ درصد سهم دارد.

وی با اشاره به جهش نزدیک به ۱۰ درصدی در حوزه صنعت و معدن کرمان با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: نزدیک به ۷۷ درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان اتفاق افتاده است توسط معین‌های اقتصادی و حوزه صنعت و معدن انجام شده که مهم‌ترین آن پروژه‌های مهم زیرساختی انتقال آب از خلیج فارس است که توسط شرک‌ های صنعتی و معدنی تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان، گفت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سه شرکت برتر استان کرمان شامل معدنی و صنعتی گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران و سنگ‌آهن گهرزمین مقرر شد سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان انجام دهند.

حسینی‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون توانایی سرما‌یه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی در استان را داریم. اما منتظر تفویض اختیار هستیم تا از این ظرفیت در زیرساخت‌های استان کرمان از جمله راه، آب و … استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار صادرات استان کرمان بود که نشان از رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به مشکل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان، تصریح کرد: درصد تحقق تعهدات ارزی کشور ۷۲ درصد و استان کرمان ۹۱ درصد است و با توجه به اینکه در فصل صادرات پسته و خرما قرار داریم. از دولت درخواست داریم برای رفع مشکل صادرکنندگان مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان آبان ماه امسال تمدید شود.

حسینی‌نژاد اذعان داشت: بیش از ۶۳۹ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی با اشتغال ۶۱۱ نفر روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جنوب استان کرمان افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی

مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی با اشتغال ۵۰۰ نفری نیز طی ماه‌های آینده در جنوب استان آماده بهره‌برداری است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.