جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد جهان
04 اردیبهشت 1400 - 15:25
شناسه : 11040
بر اساس گزارش منتشر شده از انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماه نخست سال 2021 میلادی به 10.7 درصد رسید و تولید جهانی این محصول نیز شاهد رشد 10 درصدی بود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته، ۱۰٫۷ درصد رشد داشته است. همچنین در ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۱۰٫۷ درصدی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید. این در حالی است که ایران جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۴۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در همین راستا میزان تولید فولادسازان جهان در مارس ۲۰۲۱ میلادی، با ۱۵٫۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید. این رقم در ماه مارس سال گذشته ۱۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ثبت شد.

طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب چین با تولید ۲۷۱ میلیون تن، هند با ۲۹ میلیون و۶۰۰ هزار تن، ژاپن با ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، آمریکا با ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و روسیه با  ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ، پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۱۰ میلیون تن، ترکیه با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و برزیل با تولید هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولادخام طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی، در رتبه‌های ۶ تا ۹ جهان در تولید این محصول جای گرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.