سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد ۱۰۰ درصدی منابع زمین‌شناسی شرکت مس
17 اسفند 1400 - 16:36
شناسه : 25547
در دومین روز از چهارمین همایش فلزات غیرآهنی ایران با حضور مدیر اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران و اساتید دانشگاه‌های کلاوستهال آلمان و بریتیش کلمبیا کانادا پنل تخصصی اکتشافات مس برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهریار متوکل مدیر اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران به بررسی چالش‌های معادن مس در آینده و عملکرد تیم جوان اکتشافات مس پرداخت و اظهار داشت: گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های اکتشافی در سطح کشور در پهنه‌هایی به وسعت حدود ۶۰ هزار کیلومترمربع، رشد بیش از ۱۸۰ درصدی اکتشافات سطحی و ثبت رکورد بالاترین میزان مطالعات اکتشافی در هشت سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی حفاری اکتشافی در سال ۱۴۰۰ با حفر بیش از ۱۲۴ هزار متر حفاری تا نیمه اسفندماه سال جاری و ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری در هشت سال گذشته و حفر عمیق‌ترین گمانه اکتشافی به عمق ۱۴۰۰ متر برای اولین بار در تاریخ در اکتشافات مس کشور همگی از فعالیت‌های بخش اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

وی افزود: در دوره اخیر مجموع منابع زمین‌شناسی شرکت مس با افزایش صد درصدی از ۸٫۵ میلیارد تن به بیش از ۱۷ میلیارد تن با متوسط عیار ۰٫۴ درصد بالغ شد.

 جمال کیوانیان عضو هیات علمی دانشگاه کلاوستهال آلمان در خصوص پویایى و هوشمندسازى اکتشافات، ضامن توسعه پایدار و  بابک ال طه عضو هیات علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در خصوص ژئومتالورژى و نقش آن در افزایش بهره‌وری معادن مس به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز از صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاه به تولید بازار از روز گذشته کار خود را در هتل المپیک تهران آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.