سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۱ درصدی تولید شمش و محصولات فولادی
05 اسفند 1399 - 14:25
شناسه : 7816
طی 10ماهه امسال انجام شد؛ براساس آمار منتشر شده، میزان تولید شمش و محصولات فولادی کشور طی 10 ماهه امسال، 11 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه، ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن شمش بیلت، بلوم و اسلب تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی در کشور شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و …، طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تن بود. در حالی که میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه در سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تن ثبت شده است.

میزان تولید آهن‌اسفنجی با رشد ۸ درصدی طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از ۲۳ میلیون و ۶۸۷ هزار تن، به ۲۵ میلیون و ۵۵۴ هزار تن افزایش یافت.

صادرات و واردات

بنا به این گزارش، طی ۱۰ ماهه امسال مجموع صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن‌اسفنجی به بیش از ۸٫۱ میلیون تن رسید که از این میزان صادرات،  پنج میلیون و ۱۳۶ هزار تن شمش، دو میلیون و ۳۷۳ هزار تن محصولات فولادی و ۶۶۶ هزار تن آهن‌اسفنجی بود. این رقم در مقایسه با رقم صادرات مدت مشابه در سال گذشته که پنج میلیون و ۸۲۱ هزار تن شمش، دو میلیون و ۹۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۸۸۶ هزار تن آهن‌اسفنجی بود، به ترتیب ۱۲، ۲۰ و ۲۵ درصد کاهش داشت.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه سال جاری، پنج هزار تن شمش و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی به کشور وارد شده است که در مقایسه با رقم واردات مدت مشابه در سال گذشته، سه هزار تن شمش و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی، به ترتیب ۶۷ و ۱۰۲ درصد افزایش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.