پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۱٫۸ درصدی تولید فولاد ایران
14 فروردین 1401 - 10:08
شناسه : 26087
براساس گزارش‌های منتشر شده، ایران طی دو ماه ابتدای سال 2022 بیشترین میزان رشد در تولید فولاد را بین 10 تولیدکننده برتر جهان کسب کرد و طبق گزارش انجمن جهانی فولاد در این مدت تولید فولاد ایران رشد 11.8درصدی را تجربه کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی مجموع تولید فولاد خام ایران به ۵٫۳ میلیون تن رسید. همچنین طبق تخمین این انجمن، تولید فولاد کشور طی ماه فوریه نیز به ۲٫۵ میلیون تن رسید که ۳٫۷ درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است.

از سوی دیگر مجموع تولید ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد به ۲۹۹٫۴ میلیون تن رسید که ۵٫۵ درصد کم‌تر از عملکرد مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. در مدت مورد اشاره چین با منفی ۱۰ درصد، برزیل با منفی ۵٫۸ درصد، ترکیه با منفی ۵٫۷ درصد، کره جنوبی با منفی ۲٫۶ درصد و ژاپن با منفی ۲٫۴ درصد در تولید فولاد مواجه شدند. از سوی دیگر هند پس از ایران با افزایش ۶٫۶ درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با ۱٫۱ درصد، روسیه با یک درصد و آمریکا با ۰٫۶ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است، میزان تولید چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان در دو ماه نخست ۲۰۲۲ به ۱۵۸ میلیون تن رسید. تولید فولاد آمریکا به ۱۳٫۴ میلیون، ژاپن به ۱۵٫۱ میلیون، هند به ۲۰٫۹ میلیون، کره جنوبی به ۱۱٫۲ میلیون، آلمان به ۶٫۵ میلیون، ترکیه ۶٫۱ میلیون، برزیل به ۵٫۶ میلیون و روسیه به ۱۲٫۴ میلیون تن رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.