سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۲ درصدی تولید در بخش معدن و صنایع معدنی
23 اسفند 1399 - 13:39
شناسه : 8943
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته با اشاره به رشد ۶ تا ۱۲ درصدی تولید در بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: ایمیدرو به دنبال تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه انجام شده با بانک صنعت و معدن، چهار تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، تکمیل و ایجاد مجموعه‌های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شده است.

وی افزود: همچنین، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی درصدد افزایش سرمایه از ۳۵۰ به یک هزار میلیارد تومان برای کمک به توسعه این بخش است. در این راستا، کمک به توسعه زیرساخت‌های معادن از طریق طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن، از دیگر بسترسازی‌ها در این زمینه است و ایمیدرو برای توسعه اکتشاف هیچ محدودیتی قائل نیست.

دستیابی به رفاه پایدار با ایجاد اشتغال

رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیز با فراهم کردن بسترهای آن اتفاق می‌افتد، گفت: اگر به دنبال شرایط پایدار برای تامین رفاه مردم هستیم، با ایجاد اشتغال می‌توانیم این آرامش و اطمینان‌بخشی را ایجاد کنیم و این مهم تنها با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مجموعه ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است.

سهم ۲۳ درصدی معدن و صنایع معدنی از صادرات

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره جایگاه معدن و صنایع معدنی، اذعان داشت: حدود ۲۵ درصد ارزش بازار سرمایه در بورس و ۲۳ درصد صادرات کشور، بخش معدن و صنایع معدنی است که به ازای هر نفر اشتغال مستقیم در زنجیره معدن و صنایع معدنی، چهار تا ۱۷ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

افزایش سرعت روند اکتشاف در دو سال اخیر

جعفری بیان کرد: هم‌زمان با فعالیت بنده در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، به ویژه از سال ۱۳۹۶، اقدام به انجام اکتشافات در استان فارس به صورت جدی کردیم و طی دو سال اخیر نیز این روند شتاب مناسبی به خود گرفته است.

وی یادآور شد: امیدواریم نتایج آن طی سال آتی مشخص و ذخایر جدید به توسعه استان کمک کند؛ تا از این طریق، گام‌های توسعه‌ای بعدی در استان آغاز شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو در خصوص اجرایی شدن این برنامه در همه کشور با مساحت بیش از ۶۶۰ هزار کیلومتر مربع، گفت: اکتشافات نقطه شروع مناسبی برای سرمایه‌گذاری است که پس از انجام فاز شناسایی، مراحل بعدی استخراج و فراوری انجام شود.

سهم ۵۰ درصدی بخش معدن از طرح‌های افتتاح شده

جعفری درباره طرح جدید سیمان داراب، گفت: طبق گفته مسئولان، ۵۰ درصد طرح‌های افتتاح شده طی دو سال گذشته مربوط به صنایع معدنی بوده است. از جمله این طرح‌ها، آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه‌های فراوری سنگ‌آهن (کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن) در سنگان، ذوب مس، فولاد و کربنات سدیم بود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان حمایت کنند تا سرمایه‌گذاری‌ها گرفتار بروکراسی‌ها نشوند و طرح‌ها هر چه سریع‌تر به مرحله تولید برسند.

رییس هیات عامل ایمیدرو اذعان داشت: برای توسعه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران سود حاصله را صرف سرمایه‌گذاری کنند و نگاه ویژه‌ای به مسئولیت اجتماعی در منطقه داشته باشند. همچنین طرح‌هایی را اجرایی کنند که توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

رشد ۶ تا ۱۲ درصدی تولید در بخش معدن و صنایع معدنی

جعفری با اشاره به اینکه تولید جهانی طی دوران کرونا ۴-۵ درصد کاهش یافته است، گفت: این در حالی است که مجموع تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در ایران ۲ تا ۱۶ درصد افزایش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.