پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ۲ درصدی صادرات ورق گرم فولادی
13 اسفند 1399 - 17:27
شناسه : 8332
طی 10 ماهه امسال رقم خورد؛ صادرات ورق گرم فولادی طی ۱۰ ماهه امسال به رقم ۴۷۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۶۷ هزار تن بود، افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر پایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، واردات ورق گرم فولادی در دوره مزبور به میزان ۳۰۸ هزار تن رسید که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ که ۶۷ هزار تن برآورد شده بود، افزایش ۳۶۰ درصدی داشته است.

صدور ۲۶ هزار تن ورق سرد

بر اساس آمار مورد بررسی، صادرات ورق سرد در دوره این گزارش به رقم ۲۶ هزار تن رسید که در مقایسه با میزان ۱۱۰ هزار تن طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، ۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه واردات ورق سرد طی دوره ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، رویه افزایشی را به ثبت رساند و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته، با رشد ۹۳ درصدی، رقم ۲۲۶ هزار تن را ثبت کرد. همچنین سال گذشته در مدت این گزارش، ۱۱۷ هزار تن ورق سرد وارد کشور شده است.

ورق پوشش‌دار و افت صادرات

صادرات ورق پوشش‌دار طی ۱۰ ماهه امسال برابر با ۷۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۳۶ هزار تن بود، افت ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس آمارهای موجود، برخلاف صادرات، واردات ورق پوشش‌دار در مدت مزبور با ۱۸ درصد رشد نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، رقم ۱۹۲ هزار تن را به ثبت رساند؛ ضمن اینکه در سال گذشته، این مقدار به میزان ۱۶۳ هزار تن از این نوع ورق وارد شده بود.

صادرات ۵۷۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی

آمار انجمن یاد شده حاکی است که طی ۱۰ ماهه امسال، در مجموع ۵۷۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شد که نسبت به میزان ۷۱۳ هزار تن طی مدت مشابه، کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال برخلاف کاهش صادرات، واردات مقاطع تخت فولادی طی دوره این گزارش، در مقایسه با ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، افزایش ۱۰۹ درصدی را تجربه کرد.

واردات مقاطع تخت فولادی طی دوره فروردین ماه تا دی‌ماه سال ۱۳۹۹، به میزان ۷۲۶ هزار تن به ثبت رسید. درحالی که سال گذشته طی این مدت، ۳۴۷ هزار تن واردات انجام شده بود.

تا پایان دی‌ ماه سال جاری، مجموع تولید مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوشش‌دار)، به رقم هشت میلیون و ۷۳۸ هزار تن رسید که نسبت به عملکرد ۱۰ ماهه سال گذشته که هشت میلیون و ۱۷۹ هزار تن بود، رشد ۷ درصدی را ثبت کرد.

امسال قرار است تولید شمش فولادی به رقم ۳۱.۵ میلیون تن برسد که حدود ۶۵ درصد آن در بازار داخلی جذب می‌شود و مابقی امکان صادرات می‌یابند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.