سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۲۱ درصدی صادرات کالا در خراسان جنوبی
18 آبان 1400 - 12:01
شناسه : 20265
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در هفت ماه گذشته یک میلیون و430 هزار تن کالا به ارزش ۴۴۲ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۲۸ دلار از خراسان جنوبی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، اظهار داشت: از کل صادرات استان ۷۰ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۵ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۳۷۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۸۵۳ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

وی افزود: در این مدت ۵۹۸ هزار و ۸۰۸ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۷۰ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۹۰ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، گفت: صیفی‌جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما از جمله کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی در این مدت بودند.

جرجانی بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان نیز در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: ۸۳۱ هزار و ۶۹۴ تن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شده که این کالا‌ها ۳۷۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۸۵۳ دلار برای کشور ارزآوری داشته است. البته سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع و هیدروکربن از جمله کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور است که از گمرک خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.