سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
داخلی‌سازی در کشور به ۳٫۵ میلیارد دلار رسید
23 فروردین 1400 - 13:01
شناسه : 10285
طی سال 1399؛ معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تحقق اهداف توسعه ساخت داخل در سراسر کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته، توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط استان‌ها سه میلیارد و 200 میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود که با توجه به اقدامات انجام شده، این میزان به بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه جهش تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: مقام معظم رهبری، چهار سال متوالی شعار سال را به بخش تولید و صنعت اختصاص دادند و خو‌شبختانه در سال گذشته با تلاش صنعتگران کشور، توانستیم شاهد رشد مناسبی در بخش تولید ایران باشیم.

وی به مرور وضعیت صنایع با شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: در شرایطی بخش صنعت کشور توانست، رشد صنعتی را رقم بزند که شیوع ویروس کرونا، شرایط نامساعدی برای بخش مولد کشور ایجاد کرده بود. خوشبختانه در حوزه تولید، محصولات مورد نیاز مردم برای مقابله با این بیماری، جهش خوبی را شاهد بود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و روند افزایشی تولید محصولات منتخب صنعتی را از جمله اقدامات انجام شده در سال جهش تولید برشمرد و گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز توسط صنایع سراسر کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی صورت گرفته است.

رشد ۲۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹

صادقی نیارکی با تشریح وضعیت شاخص‌های کلان صنعت در سال گذشته بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی طی ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۲۵ درصدی به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که این میزان تا پایان سال، روند افزایشی داشته است. همچنین افزایش ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی، از دیگر اقدامات سال جهش تولید بود که بستر مناسبی برای فعالیت ۱۲۱ هزار نفر را فراهم آورد.

جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان از جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها با همکاری همه نهادها و دستگاهای اجرایی حفظ و شاهد بهبود وضعیت صنعت در سال ۱۴۰۰ باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.