سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۲۶ درصدی پتاس در مجتمع پتاس خودرو بیابانک
20 بهمن 1399 - 15:14
شناسه : 6706
طی ۱۰ ماهه سال جاری تحقق یافت؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته، تولید کلرید پتاسیم در این مجتمع به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید که این آمار برای ۱۰ ماهه نخست سال جاری، تولید بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیدرضا محبعلی اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن کلرید پتاسیم در این مجتمع تولید شد. این درحالی است که طی۱۰ ماهه نخست سال جاری، میزان تولید به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

وی افزود: رشد تولید کلرید پتاسیم در ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر مجتمع پتاس خورو گفت: روند افزایشی تولید در بزرگ‌ترین معدن شورآبه حوزه خلیج‌فارس با افزایش تولید پتاس مجتمع به ۱۰۰ هزار تن در افق ۱۴۰۶ همراه خواهد بود.

محبعلی در ادامه با اشاره به واقع شدن معدن پلایای پتاس این مجتمع در استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، یادآور شد: این معدن یکی از بزرگ‌ترین معدن‌های ایران از نظر وسعت، ذخیره و معدن حوزه‌ خلیج فارس و آسیای میانه در خصوص شورآبه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ هکتار استخرهای استحصال نمک و کارنالیت در این مجتمع احداث شده است که باید به این مساحت فعلی مقدار یک هزار و ۶۰۰ هکتار نیز اضافه شود. مدیر مجتمع پتاس خور و در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پروژه‌های پژوهشی درخصوص انجام مطالعات تحقیقاتی بر روی عناصری مانند لیتیم در مجتمع تعریف شده است که می‌تواند باعث تولید محصولات جدید با ارزش‌افزوده بالاتر شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.