سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۲۸ درصدی تولید نفلین سینیت کلیبر در سال ۹۹
10 فروردین 1400 - 13:45
شناسه : 9435
مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر اعلام کرد؛ مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر گفت: با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده، تولید و فروش در سال 1399، شرکت فراز راه معین (راهبر) با تولید حدودا هفت هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره درجه 1 و فروش هشت هزار و ۹۰۰ تن محصول در سال‌گذشته توانست به ترتیب به رشدهای ۲۸ و ۴۹ درصدی نسبت به برنامه چشم‌انداز دست یابد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا خوش مقام مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر، اظهار داشت: امیدوار هستیم در سال ‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، با راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح جدید، تولید خود را به حداقل دو برابر افزایش دادیم.

وی افزود: پروژه جدید در حال ساخت (خط تولید فراوری نفلین سینیت به روش تَر) یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که در استان آذربایجان‌شرقی در حال اجرا بوده و از ظرفیت‌های خوبی در راستای اشتغال‌زایی در منطقه و ایجاد ارزش‌افزوده بر محصولات معدنی برخوردار است. البته گفتنی است هم‌اینک نیز خط ‌ن طرح جدید فعالیت خود را با حدود ۱۵ نفر آغاز کرده و تلاش‌ها بر این است که راه‌اندازی کامل طرح مذکور نیز در سه ماهه نخست سال‌جاری به طور رسمی عملیاتی شود.

گفتنی است کانسار نفلین سینیت کلیبر بزرگ‌ترین توده نفلین دار اکتشاف شده در ایران است که دارای وسعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر مربع و در ۱۳ کیلومتری کارخانه (روستای پیغام)  قرار دارد. ذخیره قطعی معدن حدود ۹۶ میلیون تن برآورد می‌شود. این ماده معدنی پس از عملیات استخراج و فرآوری، در صنایع مختلف اعم از کاشی، سرامیک، چینی، شیشه، رنگ، پلاستیک و … از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.