جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد ۳٫۶ درصدی تولید معادن مس جهان
01 آذر 1400 - 11:27
شناسه : 20799
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید معادن مس جهان طی هفت ماهه سال 2021، با افزایش 3.6 درصدی، از 12 میلیون تن فراتر رفت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه ژوئیه ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۲ میلیون و ۹۷ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۱ میلیون و ۶۷۳ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳٫۶ درصدی تولید است. از این میزان، ۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، دو میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۵۶۰ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بود.

افزایش ۴٫۸ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۵ میلیون و ۲۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۴ میلیون و ۳۴۳ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴٫۸ درصدی است.

افزایش ۲٫۶ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی هفت ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۴ میلیون و ۳۶۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تن بود که افزایش حدود ۲٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۱٫۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۷ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۶۲۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۷ میلیون و ۳۱۸ هزار تن)، حدود ۱٫۸ درصد افزایش یافت. علاوه بر این قیمت جهانی مس (۱۰ مهرماه ۱۴۰۰) حدود ۹ هزار و ۱۵۳ دلار در تن بود که اکنون (یکم آذرماه) به ۹ هزار و ۶۸۸ دلار در تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.