سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۴٫۷ درصدی تولید زغال‌سنگ چین
19 بهمن 1400 - 9:02
شناسه : 24332
براساس گزارش‌های منتشر شده، چین طی سال 2021 میلادی به رکورد بی‌سابقه تولید چهار میلیارد و 70 میلیون تن زغال‌سنگ دست یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید زغال‌سنگ چین طی سال گذشته میلادی با رشد ۴٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به رکورد بی‌سابقه تولید چهار میلیارد و ۷۰ میلیون تن رسید. این میزان تولید را می‌توان ضربه‌ای به فعالان محیط‌زیست پس از مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد در اجلاس کاپ ۲۶ در گلاسکو دانست.

چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده زغال‌سنگ جهان، طی ماه دسامبرسال گذشته ۳۸۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن زغال‌سنگ استخراج کرد و به راحتی از رکورد ۳۷۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تن مربوط به ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی عبور کرد. دلیل این امر، درخواست دولت از معدنکاران برای تولید حداکثری به منظور کمک به رشد اقتصادی کشور عنوان شده است.

همچنین طی سال ۲۰۲۱ میلادی تولید این ماده معدنی در چین به رکوردی جدید رسید، زیرا به منظور حفاظت از منابع انرژی در بحران گاز زمستانی، دولت به تشویق معدنکاران برای افزایش تولید سوخت‌های فسیلی روی آورد.

گفتنی است، سازمان بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده بود که مصرف جهانی زغال‌سنگ به عنوان بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان، طی سال ۲۰۲۱ میلادی به سطح بی‌سابقه‌ای خواهد رسید. دلیل این امر افزایش تقاضای انرژی برای شروع دوباره اقتصادهای جهانی پس از همه گیری ویروس کرونا است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.