سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۴۰۰ درصدی صدور بیمه‌نامه طی سال ۱۴۰۰
08 خرداد 1401 - 17:34
شناسه : 28506
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از برنامه افزایش سرمایه صندوق تا پنج هزار میلیارد تومان با حمایت ایمیدرو خبر داد و گفت: این رویکرد با هدف افزایش حمایت از فعالیت‌های معدنی و بخش خصوصی انجام می‌شود که مقدمات آن نیز فراهم شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، امروز در نشست خبری صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، اظهار داشت: سرمایه صندوق طی سال گذشته، از ۵۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، از محل بودجه عمومی، تامین شده است.

وی افزود: در حال حاضر سرمایه ثبتی مجموعه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که برنامه افزایش سرمایه تا پنج هزار میلیارد تومان مورد توجه قرار دارد که هم‌اکنون مراحل اداری خود را طی می‌کند.

رشد ۴۰۰ درصدی صدور بیمه نامه اعتباری در سال ۱۴۰۰

دهقانی، گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بیمه‌نامه اعتباری صادر شد که این میزان، در جهت توسعه استخراج و معدن‌کاری هزینه شد. طی سال ۹۹ میزان صدور بیمه نامه ها ۴۷۹ میلیارد تومان بود که مقایسه این میزان با عملکرد سال گذشته، حاکی از رشد چهار برابری معادل ۴۰۰درصدی صدور بیمه نامه دارد.

دهقانی با بیان اینکه ۱۳۹ پرونده برای بخش صدور بیمه‌نامه در دست بررسی است، گفت: ۷۹ پرونده مرحله صدور بیمه‌نامه قرار دارد و دو هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان بیمه‌نامه آماده صدور و در مرحله مصوبه بانک برای پرداخت تسهیلات است. صندوق در این زمینه مراحل تکمیل مدارک برای صدور بیمه‌نامه را طی می‌کند.

اقدامات توسعه‌ای صندوق

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با اشاره به اقدامات توسعه‌ای صندوق، بیان کرد: صندوق در حوزه ساخت داخل ماشین‌آلات، حمایت‌های لازم از سازندگان همچون هپکو را در برنامه خود قرار داده است. در این زمینه، صندوق با اعطای یارانه سود تسهیلات به میزان ۴ درصد برای خرید از سازندگان داخلی ماشین‌آلات را به جهت ارائه مشوق برای معدن‌کاران در دستور کار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، همکاری بین صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و بانک تجارت را، از جمله عملکردهای این صندوق در جهت ارائه خدمات مالی ویژه به معدن‌داران نام برد.

حمایت از دانش‌بنیان‌ها

دهقانی همچنین با اشاره به گسترش همکاری‌ها بین این صندوق و مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران(ایمینو)، اعلام کرد: در این همکاری، حمایت از دانش‌بنیان‌ها و ایده‌های ارزش‌آفرین منتخب، مورد توجه است. در بخش پوشش ریسک واحدهای نیمه‌صنعتی، تجاری سازی ایده‌ها و تامین مالی، مشغول همکاری با ایمینو هستیم. اکنون جهش تکنولوژی ضرورتی بوده که بر هیچکس پوشیده نیست و صندوق نیز حمایت از این مهم را در شمار راهبردهای خود قرار داد.

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی همچنین از اختصاص اعتبار به شرکت‌های اکتشافی و حفاری با مساعدت ایمیدرو خبر داد و گفت: برای نخستین بار ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق برای گسترش و توسعه اکتشاف در نظر گرفته شد که امیدوایم با اختصاص این بودجه، شرکت‌های حفاری که دارای قرارداد هستند، در جهت توسعه تولید ماشین‌آلات و نوسازی آن گام بردارند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه حمایت‌ها از بخش معدن و صنایع معدنی، این صندوق تاسیس شعبه معدن و فرآوری در یک بانک عامل بزرگ در دستور کار قرار دارد. رویکردی که پیش روی خود گرفتیم، یک اقدام توسعه‌ای برای تسهیل تامین مالی به ویژه برای بخش خصوصی خواهد بود.

تقسیط حق بیمه

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی همچنین بیان کرد: در راستای تسهیل معدن‌کاری، اقدام به تقسیط حق بیمه کرده‌ایم تا تسهیل‌گری در چارچوب قوانین این حوزه را اولویت تمام کارهای خود قرار دهیم. بازنگری مستمر در امور با هدف کاهش بروکراسی در فرایندهای صندوق در حال اجرا است.

دهقان در پایان با بیان اینکه این مجموعه در اعطای بیمه‌نامه هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشانکرد: این صندوق میزان اعتبار در بانک عامل را افزایش داد تا بانک بدون خلق اعتبار و منابع بانکی، بیمه‌نامه را برای مشتریان خود به عنوان تضمین قبول کند؛ بنابراین، در طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک، ۲۸ معدن تحت پوشش حمایت‌های صندوق قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.