سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد ۵ درصدی تولید مس جهان
07 دی 1400 - 11:38
شناسه : 22317
براساس گزارش‌های منتشر شده، زنجیره تولید صنعت مس جهان طی 9 ماهه سال 2021، بین 1.5 تا 5 درصد رشد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۵ میلیون و ۱۶۹ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳٫۱ درصدی تولید است.

از این میزان، هشت میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، سه میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۰ تن «اروپا» و ۷۲۶ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۹ میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۵ درصدی دارد.

افزایش ۱٫۷ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۹ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۱٫۷ درصدی است.

افزایش حدود ۱٫۵ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۲ میلیون و ۳۸۲ هزار تن)، حدود ۱٫۵ درصد افزایش یافت. البته قیمت جهانی مس اکنون (هفتم دی ۱۴۰۰) حدود ۹ هزار و ۶۰۴ دلار در تن است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.