سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۵ میلیارد دلاری صادرات معدن و صنایع معدنی
01 مهر 1400 - 12:55
شناسه : 18197
براساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران در پنج ماه نخست سال جاری از پنج میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که طی این مدت صنایع با قطعی برق مواجه بوده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، زنجیره فولاد با سهم سه میلیارد دلاری بیشترین سهم از صادرات را در اختیار داشت. در این راستا صادرات این بخش ۷۶ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

زنجیره مس با سهم ۶۲۱ میلیون دلاری از صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در جایگاه دوم قرار گرفت که با رشد ۸۲ درصدی همراه شد. سپس صادرات زنجیره آلومینیوم به ۲۴۴ میلیون دلار رسید که ۲۷۸ درصد بیش از عملکرد پنج ماه مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بوده است.

زنجیره فلز روی نیز صادرات ۱۸۳ میلیون دلاری را به ثبت رساند که ۱۰۰ درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. پس از آن ارزش زنجیره سیمان به ۱۷۴ میلیون دلار رسید که ۸ درصد کم‌تر از رقم پنج ماه سال ۱۳۹۹ صادرات داشت.

گفتنی است، در این میان ارزش واردات زنجیره معدن و صنایع معدنی در مدت مورد اشاره با رشد ۶ درصدی به ۱.۲۹ میلیون دلار رسید. در این راستا سهم زنجیره فولاد ۴۶۵ میلیون دلار بود که ۵ درصد کم‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.