جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد ۵٫۹ درصدی تولید فولاد خام جهان
03 آذر 1400 - 9:30
شناسه : 20880
براساس گزارش‌های منتشر شده، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که مجموع تولید جهانی این محصول طی 10 ماهه نخست سال 2021 میلادی رشد 5.9 درصدی را به ثبت رساند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فولادسازان جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که حاکی از رشد ۵٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

طی مدت یاد شده، ایران در مجموع ۲۲ میلیون و۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۵٫۷ درصد کاهش یافته است. تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر سال جاری میلادی نیز با ۱۵٫۳ درصد افت نسبت به اکتبر ۲۰۲۰ میلادی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

ازابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۸۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن( افت۰٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۹۶ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، آمریکا با ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و روسیه با ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تن بیشترین میزان تولید این محصول را در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۵۸ میلیون و۷۰۰ هزار تن فولاد خام، آلمان باتولید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۳۰ میلیون و ۳۰۰هزار تن و ایران با تولید ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.