چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رشد ۶ درصدی حفاری شرکت ایمپاسکو
17 بهمن 1400 - 11:15
شناسه : 24205
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۵۴ هزار متر حفاری در حوزه‌های پلی متال‌، آهن و زغال‌سنگ انجام شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۹۰۰ کیلومترمربع نقشه‌های زمین‌شناسی در بخش‌های پلی متال و آهن تهیه و برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس‌سنجی با ۴۰ هزار قرائت در حوزه پلی متال انجام شده است.

وی افزود: ۱۲  فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه‌های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان از دیگر دستاوردهای شرکت تهیه و تولید طی ۱۰ ماهه سا ل۱۴۰۰ است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: همچنین فرایند جذب سرمایه‌گذار معدن مس و طلای جانجا با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن در جریان است که در آینده‌ای نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد.

تولید بیش از ۴۷ میلیون تن انواع ماده معدنی

طاهرزاده با اشاره به میزان تولید سنگ‌آهن در معادن طی ۱۰ ماهه سال جاری، بیان کرد: بیش از ۴۶ میلیون تن سنگ‌آهن در ۱۱ معدن تحت پوشش و نظارت این شرکت تولید شده است. همچنین در خصوص سایر مواد معدنی، بیش از یک میلیون تن ماده معدنی از معادن انگوران، خراسان جنوبی(روی ملوند) در این مدت استخراج و ۲۷۹ کیلوگرم شمش طلا در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ توسط مجتمع طلای موته استحصال شده که این مقدار در مقایسه با مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۷ مجتمع راهبر ایمپاسکو شامل سنگ آهک پیربکران، کک‌سازی زرند، نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، فروکروم سبزوار، سرب نخلک و سیستان و بلوچستان توانسته‌اند در ۱۰ ماهه نخست سال بیش از ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی تولید کنند و رشد  ۳۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به همراه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران میزان تولید ماده معدنی در مجتمع‌های تحت پوشش ایمیدرو شامل زغال‌سنگ البرز مرکزی، طلای زرشوران، گل‌گهر یک تا پنج، سنگ‌آهن جلال‌آباد، فلات مرکزی و پتاس خور و بیابانک را بیش از ۴۶ میلیون تن در مدت مذکور بیان کرد که این امر تحت نظارت ایمپاسکو صورت پذیرفته است.

سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه

طاهرزاده با اشاره به طرح‌های توسعه­‌ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو، عنوان کرد: در سال جاری ۱۷ طرح توسعه‌­ای متعلق به ایمیدرو و ۱۴ طرح متعلق به ایمپاسکو در حال اجرا است. همچنین، در راستای طرح­‌های توسعه‌‌ای پیش‌­بینی می‌شود در سال جاری ۷ طرح با برآورد سرمایه­‌گذاری ۳۴ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۲۹۴ نفر افتتاح شود.

وی سیاست این شرکت را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و یادآور شد: در ۱۰ ماهه سال جاری از ۸ معدن واگذار شده میزان جذب سرمایه صورت گرفته حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد می­‌شود. که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان سال جاری با افزایش میزان جذب سرمایه­گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌ها، بتوانیم در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال و محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار کشور سهم بیشتری ایفا نماییم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.