چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رشد ۷ درصدی تولید کاتد مس
04 اردیبهشت 1400 - 10:34
شناسه : 11004
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛ مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران بر اساس آخرین آمار تولید، تا پایان فروردین ‌ماه سال جاری موفق به رشد 7 درصدی در تولید کاتد مس شده است.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به آخرین آمار تولید این شرکت در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: تا پایان فروردین ‌ماه سال ۱۴۰۰، تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درمجموع ۲۴ هزار و ۶۱۵ تن بوده که در برابر برنامه تعریف ‌شده ۲۳ هزار تنی، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تولید کنسانتره مس در مجموع کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه، مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره طی این دوره زمانی، رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است، افزود: طی این مدت، شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۰۸ هزار و ۳۵۴ تن نسبت به برنامه تعریف ‌شده ۱۰۳ هزار و ۲۶۳ تنی، با افزایش تولید کنسانتره مس روبه‌رو بوده است. همچنین تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی، ۲۶ هزار و ۱۱۳ تن بوده که نسبت به برنامه برداشت، ۲۵ هزار و ۱۰۳ تن، ۴ درصد رشد داشته است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی طی این بازه زمانی، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در مجموع ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌ شده به رقم ۱۴ میلیون و ۹۹۷ هزار تن، از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بود.

عبدی بیان کرد: با توجه به برنامه شرکت ملی صنایع مس ایران برای برداشت چهار میلیون و ۷۶۰ هزار تن سنگ سولفیدی از معادن طی یک ماهه سال جاری، خوشبختانه با همت پرسنل، ضمن برداشت چهار میلیون و ۸۴۷ هزار تن سنگ سولفیدی ، توانستیم ۲ درصد از برنامه تعیین شده نیز جلوتر حرکت کنیم که این دستاورد، نشان از اراده جدی برای تحقق شعار امسال است.

وی با بیان اینکه کنسانتره مولیبدن در این ماه با تولید ۶۷۹ تنی رشد ۱۱ درصدی داشته است، عنوان کرد: تولید لجن الکترولیزی فلزات گران‌بها ۶۵ تن بوده است که در مقابل برنامه ۵۷ تنی رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری با ابلاغ استراتژی‌های مانع‌زدایی و پشتیبانی همه‌جانبه از تولید، تلاش‌ها و سیاست‌ها در چارچوب رونق‌بخشی به تولید با اتکا به ظرفیت‌های درونی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بیش از پیش ‌قدم خواهیم برداشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.