جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد ۷ درصدی پروانه‌های اکتشافی اردبیل
10 شهریور 1400 - 11:27
شناسه : 16961
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون عملیات اکتشاف مقدماتی در هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی این استان به اتمام رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اظهار داشت: طی سال جاری از ۱۶ محدوده معدنی استان برای ۱۲ محدوده معدنی پروانه اکتشاف صادر و چهار محدوده دیگر نیز در دست اقدام است. لذا این استان توانست در حوزه پهنه‌های اکتشافی رتبه نخست را در بین استان‌ها کشور کسب کند.

وی افزود: مواد معدنی کشف شده در این استان بیش از ۱۵۳ میلیون تن است که شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلا می‌شود. علاوه بر این تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده طی یکسال گذشته در استان بیش از ۱۷ فقره بوده است که نشان از رشد ۷ درصدی در این زمینه دارد. لذا هم‌اکنون در استان اردبیل ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حال فعالیت هستند.

رِییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استخراج معادن نیز نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است. همچنین ۲۰ معدن راکد با اشتغال‌زایی یکصد نفر در استان مجدد به چرخه تولید بازگشتند و طی یکسال اخیر نیز تعداد ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در اردبیل صادر شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.