دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
رشد ۸ برابر سرمایه‌گذاری در معادن سمنان
17 شهریور 1400 - 13:17
شناسه : 17437
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۵۷۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر ماه در بخش معادن استان سرمایه‌گذاری شد که برای ۱۲۵ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اکبر علیخانی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، اظهار داشت: برای ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معادن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر ماه بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ برابر رشد داشت. این میزان سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال حدود ۱۲۵ نفر را در استان فراهم کرد.

وی با اشاره به رشد ۸ برابری سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان سمنان از ابتدای امسال، افزود: در این مدت ۳۶ فقره مجوز معدنی شامل ۱۵ فقره پروانه اکتشاف، ۷ فقره گواهی کشف و ۱۴ فقره پروانه بهره برداری صادر شد. علاوه بر این در استان سمنان بیش از ۶۲۰ پروانه بهره برداری دارای اعتبار با ظرفیت اسمی حدود ۲۲ میلیون تن وجود دارد .

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی معادن استان بیش از ۶۲۰ میلیون تن است و مواد معدنی سنگ گچ، سنگ نمک، سلستین زئولیت، زغال‌سنگ، کانسنگ مس، سنگ‌آهن، کرومیت، سولفات سدیم، سنگ آهک از جمله مهمترین مواد معدنی درحال بهره‌برداری استان است.

گفتنی است، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰۷ فقره مجوز معدنی صادر کرد. علاوه بر این استان سمنان از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت رتبه اول، در تولید سولفات سدیم رتبه دوم و رتبه سوم را در تولید زغال‌سنگ و کرومیت کشور به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.