چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رشد ۸ درصدی تولید شمش فولادی
02 اردیبهشت 1400 - 9:50
شناسه : 10947
طی سال 1399 رقم خورد؛ بر اساس آمار منتشر شده، عملکرد فولادسازان بزرگ کشور نشان می‌دهد که در سال گذشته، تولید شمش فولادی با رشد 8 درصدی در مقایسه با سال 1398 از مرز 22 میلیون و 500 هزار تن عبور کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت‌های فولادمبارکه، فولادخوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولادآلیاژی، میدکو، فولادکاوه‌ جنوب کیش، فولادخراسان، معدنی و صنعتی چادرملو، آهن و فولادارفع، فولادبناب و جهان فولادسیرجان طی سال ۱۳۹۹ در مجموع با تولید ۲۲ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۳۹ تن شمش به پایان بردند.

این شرکت‌ها تنها در ماه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ موفق به تولید دو میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹۰ تنی شمش فولاد شدند که در مقایسه با اسفند ماه سال ۱۳۹۸، رشد ۱۷ درصدی داشته است. همچنین در این آمار، شرکت فولادمبارکه با ثبت تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تنی، بهترین عملکرد را از خود نشان داد؛ در حالی که بیشترین رشد تولید متعلق به جهان فولاد سیرجان با ۱۴۱ درصد رشد بود.

رشد ۳ درصدی تولید محصولات فولادی

بر پایه این گزارش، واکاوی آمارهای منتشر شده شرکت‌های فولادمبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولادآذربایجان، فولادخراسان، فولادآلیاژی ایران، جهان فولادسیرجان، نورد و لوله اهواز، فولاداکسین خوزستان، ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری، فولادبناب و فولادکویر، حاکی از تولید ۱۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۳۲ تن انواع محصولات فولادی است؛ آماری که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۴۸ تن از مجموع تولیدات یاد شده مربوط به آمار اسفند ماه این شرکت‌ها است که رشد ۹ درصدی در مقایسه با اسفند ۱۳۹۸ داشته است.

بیشترین تولید محصولات فولادی مربوط به شرکت فولادمبارکه اصفهان با هشت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۰ تن بود و بعد از آن شرکت جهان فولادسیرجان با ثبت رشد ۱۲۹ درصدی، بیشترین رشد تولید را در بین شرکت‌های مذکور ثبت کرد.

میلگرد، میلگرد آلیاژی مهندسی، چهارگوش، تسمه و کلاف، ورق عریض، ورق گالوانیزه و تیرآهن، عمده محصولات فولادی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران اکنون دهمین فولادساز جهان محسوب و برآورد می‌شود در افق ۱۴۰۴ به جایگاه هفتم جهانی برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.