جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد ۸۹ درصدی حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی
03 اسفند 1399 - 12:25
شناسه : 7596
طی 10 ماهه 1399 رقم خورد؛ وضعیت طرح‎‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در 10 ماهه 1399 نشان از رشد میزان سرمایه‌گذاری خارجی طی این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری با سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۸ برابر با ۷۹ فقره بود که امسال این عدد با رشد ۳۱٫۶ درصدی به ۱۰۴ فقره رسیده است. همچنین در خصوص میزان حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌توان گفت که طی مدت یاد شده در سال گذشته، میزان این سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیون دلار بود که طی ۱۰ ماهه امسال این عدد به یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار با رشد ۸۹٫۴ درصدی رسید.

در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی و واردات در ۹ ماهه امسال نیز آنچه که در آمار و ارقام آمده است، نشان می‌دهد که صادرات انجام شده در ۹ ماهه امسال، ۸۵٫۳ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با کاهش ۱۷٫۳ درصدی مواجه شد؛ همچنین میزان ارزش صادرات انجام شده به مقدار ۲۵٫۱ میلیارد دلار بود که کاهش ۲۰٫۳ درصدی را نشان می‌دهد. در بخش واردات نیز از لحاظ وزنی با کاهش همراه بود و به مقدار ۲۵ میلیون تن رسید که کاهش ۰٫۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش محصولات وارداتی نیز ۲۶٫۹ میلیارد دلار بود که در این زمینه کاهش ۱۶٫۲ درصدی داشته است.

با نگاهی به آمار مقدماتی واردات و صادرات کالاهای غیر نفتی(با میعانات گازی) در ۹ ماهه ۱۳۹۹، می‌توان گفت: کل حجم تجارت خارجی انجام شده اعم از صادرات و واردات که در ۹ ماهه ۱۳۹۸ برابر با ۱۲۸ میلیون و ۳۵۵ هزار تن به ارزش ۶۳ میلیارد و ۵۵۱ میلیون دلار بود، طی این مدت در سال جاری به میزان ۱۱۰ میلیون و ۲۷۹ هزار تن به ارزش ۵۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلاری کاهش پیدا کرد. به طور کلی حجم کل تجارت خارجی در بخش واردات از لحاظ وزنی رشد منفی ۰٫۹ درصدی و از لحاظ ارزش رشد منفی ۱۶٫۲ درصدی داشته است. در بخش صادرات نیز رشد با منفی ۱۷٫۳ از لحاظ درصد وزنی و ۲۰٫۳ درصد از لحاظ ارزش مواجه بود.

گفتنی است که یکی از دلایل کاهش در میزان حجم واردات و صادرات طی مدت ۹ ماهه ۱۳۹۹، شرایط حاکم بر جهان و شیوع ویروس کرونا بود که سبب شد تا تبادلات تجاری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. همچنین بسته شدن مرزها، محدودیت‌های اعمال شده از سوی بیشتر کشورهای جهان جهت کنترل و عدم انتشار بیشتر کووید ۱۹ سبب شد تا تجارت جهانی با مشکلات بسیاری مواجه شود. 
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.