سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد ۹ درصدی تولید آهن‌اسفنجی
31 فروردین 1400 - 12:19
شناسه : 10798
طی سال 1399 رقم خورد؛ بر اساس داده‌های آماری شرکت فولادمبارکه اصفهان، تولید آهن‌اسفنجی توسط شرکت‌های بزرگ بخش معدنی و صنایع معدنی و تابعه ایمیدرو در سال 1399، به ۳۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۰ تن رسید؛ آماری که در مقایسه با سال 1398، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید آهن‌اسفنجی شرکت‌های فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، مجتمع فولاد سبا اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، میدکو، فولاد خوزستان، مجتمع خراسان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد میانه، پارس فولاد سبزوار، فولاد شادگان، صبا فولاد، فولاد غدیر نی‌ریز، آهن و فولاد ارفع، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، به ۳۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۰ تن رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، ۹ درصد رشد داشته است.

شرکت فولادمبارکه اصفهان با تولید هفت میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۵۲ تن آهن‌اسفنجی، بیشترین میزان تولید را در میان شرکت‌های بزرگ به خود اختصاص داده است.

بیشترین رشد عملکرد تولید آهن‌اسفنجی در سال گذشته با ۱۰۸ درصد در صبافولاد برای تولید بریکت گرم با تولید ۷۹۹ هزار و ۴۶۱ تن محصول به ثبت رسید.

آمار اسفند ماه سال ۱۳۹۹

بررسی وضعیت تولید آهن‌اسفنجی در آخرین ماه سال ۱۳۹۹ توسط شرکت‌های یاد شده، حاکی از ثبت رقم دو میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۹۳ تنی است که در مقایسه با اسفند ماه سال ۱۳۹۸، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

طی اسفند ماه سال ۱۳۹۹، بیشترین رکورد تولید آهن‌اسفنجی در بین واحدهای مورد بررسی، مربوط به فولاد مبارکه با ۶۴۱ هزار و ۲۰ تن و بیشترین رشد تولید متعلق به شرکت فولاد سبا با ۳۴ درصد بود.

ایران رتبه دوم جهانی آهن‌اسفنجی

بر اساس این گزارش، بررسی آمارها نشان می‌دهد که ایران با تولید ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن آهن‌اسفنجی، رتبه دوم جهانی را پس از هند طی سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده است. در سال ۱۳۹۸ میزان تولید آهن‌اسفنجی برابر با ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن بود که در مقایسه با ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۱۳۹۷، رشد ۶ درصدی داشت.

ایران پس از هند دومین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان به شمار می‌آید که در چارچوب طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی شامل سفیددشت، نی‌ریز، قائنات، بافت، سبزوار، شادگان و میانه، ظرفیت‌های ۸۰۰ هزار تنی آهن‌اسفنجی طراحی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.