سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۹٫۶ درصدی تولید فولاد خام
01 خرداد 1400 - 14:14
شناسه : 12559
گزارش انجمن جهانی فولاد از رشد 9.6 درصدی فولاد خام ایران و افزایش 13.7 درصدی تولید جهانی فولاد طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ میلادی، میزان تولید فولاد خام ایران به ۱۰ میلیون تن رسید که حاکی از رشد ۹٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است. این در حالی است که طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران همچنان در جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان ایستاد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در ماه آوریل ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۶٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

گفتنی است، تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۱۳٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در حالی که میزان تولید فولادسازان جهان طی ماه آوریل ۲۰۲۱ میلادی، با ۲۳٫۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۹میلیون و ۵۰۰  هزار تن رسیده است.

طی چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب چین با تولید ۳۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتن با رشد ۱۵٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هند با ۳۸ میلیون و۲۰۰ هزار تن با رشد ۲۶٫۹ درصدی، ژاپن با ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با افزایش ۲٫۷ درصدی، آمریکا با ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن با رشد ۲٫۸ درصدی و روسیه با ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با افزایش ۷٫۱ درصدی، پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن با ۶٫۵ درصد افزایش،آلمان با تولید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با ۹ درصد افزایش، ترکیه با ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن با ۱۶٫۹ درصد افزایش و برزیل با تولید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن با ۱۵٫۹ درصد افزایش فولادخام طی چهارماهه نخست سال۲۰۲۱ میلادی در رتبه‌های ششم تا نهم جهان در تولید این محصول جای گرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.