پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
رفع مشکل سرمایه در گردش تولیدکنندگان با حل تامین مالی زنجیره‌ای
29 آبان 1400 - 9:11
شناسه : 20669
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان صنعتی، معدنی و تجاری استان زنجان گفت: با عملیاتی شدن تامین مالی زنجیره‌ای طی ماه‌های آتی مشکل سرمایه در گردش اکثر تولیدکنندگان کشور برطرف خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان صنعتی، معدنی و تجاری استان زنجان، اظهار داشت: هم‌اکنون کار اجرایی تامین مالی زنجیره‌ای در بانک صنعت و معدن در حال اجراست و تا دو ماه آینده به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد. لذا با اجرایی شدن این امر مشکل سرمایه در گردش اکثر واحدهای صنعتی، معدنی برطرف می‌شود.

وی افزود: وظیفه وزارتخانه بررسی فرایند صنعتی، ِ معدنی و تجاری است تا با شناخت موانع و اصلاح ساز و کارها مسیر را برای سرمایه‌گذاران هموار سازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به عرضه تلفیقی کالا اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در سازمان بورس کالای ایران کار عرضه تلفیقی را شروع کردیم و در مواردی که نیاز کشور بیش از تولید داخلی و واردات است از عرضه تلفیقی استفاده می‌کنیم. در این صورت مابقی کسری توسط واحدها در قالب یک سبد وارد می‌شود.

فاطمی در پایان با اشاره به واردات ماشین‌آلات معادن، خاطرنشان کرد: در صورتی که ماشین‌آلات معادن به صورت تجمیعی وارد شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که در ابتدای این جلسه تولیدکنندگان، تجار و روسای اتحادیه‌ها و صنوف استان مسائل و مشکلات خود را مطرح و نقطه نظرات خود را در جهت تسهیل امور و رفع موانع موجود بیان کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.