چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رقابت ذخایر معدنی اردبیل با «سونگون» اهر
15 تیر 1401 - 14:13
شناسه : 29949
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخایر معدنی استان اردبیل بیشتر از «سونگون» اهر محاسبه شده و امیدوار هستیم صنعت و معدن اقتصاد استان را متحول کند.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اظهار داشت: در بخش معدن به دور از هیاهوی رسانه‌ای و طرح مسائل مگاپروژه، سعی کردیم تا با واقعیت‌ها، محدوده‌های معدنی ارزشمند استان را به ویژه مشگین‌، قزل‌اوزن در کوثر و خلخال را، مورد رصد و پیگیری قرار دهیم تا امکان اکتشاف، استخراج و فراوری این محصولات فراهم شود.

وی به شناسایی پنج تا ۶ محدوده امیدبخش در بهره‌برداری از معادن سطح استان اشاره کرد و افزود: می‌توان گفت ذخایر معدنی این استان بیشتر از «سنگون» اهر است. مجوزهای لازم برای اکتشاف و استخراج معدن و همراهی سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای فراوری انجام شده و استاندار اردبیل به صورت جدی در این حوزه سعی دارد تا همراهی مطلوب را با فعالان این بخش انجام دهد.

صادقی از دو برابر شدن ارزش ریالی و وزنه صادرات استان خبر داد و گفت: صادرات استان در یک سال گذشته به رقم ۵۱۶ میلیون دلار رسیده و در سه ماهه امسال این صادرات رشد مطلوبی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در کنار رشد جهشی صادرات، عمده صادرات استان نیز در بخش صنعت بوده و برخلاف سال‌های گذشته که انجام این امر به محصولات کشاورزی اختصاص می‌یافت، در بخش صادرات محصولات صنعتی نیز به شکل مناسب عمل کردیم.

وی از حل مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و بانک‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب ستاد تسهیل خبر داد و اضافه کرد: به صورت مرتب جلسات ستاد تسهیل در استانداری برگزار شده و سعی می‌کنیم در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، بیش از گذشته از این واحدهای خلاق و نوآور حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

صادقی از توسعه محدوده شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ خبر داد و مطرح کرد: علاوه بر الحاق ۹۲ هکتار به این شهرک، اخیرا تملک ۶۰ هکتار زمین نیز با رایزنی‌های انجام شده با منابع طبیعی آغاز شده و امیدواریم به سرعت شاهد توسعه زمین‌های صنعتی در استان باشیم که این خود نشان از ایجاد طرح‌های جدید صنعتی می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، در پایان از افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل تا دو ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بوی تعفن در اطراف این شهرک و فرودگاه مورد تایید همگان است که متاسفانه ناشی از خروج فاضلاب واحدهای صنعتی به محدوده شهرک بوده و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مدول دوم راه‌اندازی و این پساب وارد این سیستم شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.