پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
روابط عمومی‌ نهال امید در سازمان‌ها
27 اردیبهشت 1400 - 9:55
شناسه : 12260
مدیر روابط عمومی ایمیدرو مطرح کرد؛ جهان امروز چند دهه ایست که با وسایل ارتباطی جدید، تجربه متفاوتی از ارتباطات را بین افراد، سازمان‌ها، مردم و دولت‌ها رقم زده است. حضور رسانه‌ها در عین کارکردهای بسیار مثبتشان، اما در میان انبوهی از خبرهای منتشرشده، کفه منفی اخبار اغلب رو به سنگینی است؛ گویی جبر خبری بر این مدار قرار گرفته تا جنبه‌های منفی پراهمیت تلقی شود. اخبار وقایع کوچک منفی را چنان بزرگ می‌سازند که تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌شائبه یک مجموعه سازمانی را در میان واژه‌های ناامیدکننده، محو کنند و اینگونه، اذهان مخاطبان به سوی دیگر هدایت شود.
ارسال توسط : نویسنده : محمد سپهر منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو طی یادداشتی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، اظهار داشت: اما واقعیت این است که مردم به عنوان ولی نعمتان نظام، حق دانستن درباره عملکرد سازمان‌ها را دارند و اینجاست که نقش بی بدیل روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه واسط سازمان‌ها و مردم، مشخص می‌شود. در واقع، روابط عمومی‌ها آمده‌اند تا در میان تصویرهای منفی احاطه شده پیرامون ما، نهال امید را پرورش دهند و با انعکاس واقعیت‌ها از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی آنگونه که هست، روح نشاط و انرژی را در کالبد زندگی بدمند.

اغلب نظریه‌پردازان ارتباطی و البته مدیران دوراندیش بر این امر صحه گذاشته‌اند که موفقیت نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها‌ و نیز تداوم فعالیتشان در بخش‌های تخصصی و عمومی، به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است؛ چرا که روابط عمومی‌ها طی دهه‌ای اخیر به روشنی کارکردهای خود را از جمله روشنگری افکارعمومی، توزیع عادلانه اطلاعات، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم، کمک به تصمیم‌گیری‌‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان و نیز ساختن روابط تعاملی با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران و مردم، به منصه ظهور رسانده‌اند.

در این میان، همانگونه که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار بر اقتصاد ایران، در شرایط سخت تحریم برای همه عیان شده اما با توجه به ظرفیت‌های معدنی بالای کشورمان، تا رسیدن به جایگاه واقعی این بخش، فاصله داریم و این امر، با حضور مفید و اثربخش روابط عمومی‌ها و البته تعامل با رسانه‌ها محقق می‌شود.

ایمیدرو با هدف شفاف‌سازی کارکرد شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته، همواره تلاش کرده تا ارتباط مستمر و فعالی با روابط عمومی‌های این شرکت‌ها برقرار کند و به عنوان یک ستاد تصمیم‌گیر، اقدامات توسعه‌ای این شرکت‌ها را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کند. همچنین بستر دریافت اطلاعات این شرکت‌ها و نیز اقدامات، استراتژی‌ها و رویکرد ایمیدرو را برای رسانه‌های مختلف فراهم کند.

پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی بدون توجه به خبرنگاران و رسانه‌ها لطفی ندارد چرا که انصافا این عزیزان طی سال‌های اخیر، همگام با برنامه‌های توسعه ای ایمیدرو، نقش و رسالت ارزشمند خود را در امر اطلاع رسانی ایفا کرده‌اند و چنانچه موفقیتی در این مسیر توسعه ای حاصل شده، مرهون تلاش‌های این عزیزان است که همچون همکاران دلسوز، ما را در این راه یاری داده‌اند.

بنابراین روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، روز خاصی در مسیر توسعه است که جا دارد این روز را به همه فعالان روابط عمومی، خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی به ویژه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی تبریک ویژه عرض کنیم.

انشاءالله که در کنار همدیگر، این مسیر پرافتخار را برای توسعه سرزمینمان طی کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.