جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
روزی پرتلاطم برای شاخص‌های بورس
19 مهر 1400 - 16:23
شناسه : 18976
براساس گزارش‌های منتشر شده، بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت، به طوری که هر دو شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس ایران در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشتند، اما کار خود را با روندی نزولی به پایان بردند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاخص کل بورس که در ساعات میانی امروز تا یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد افزایش یافته بود در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در نهایت با یک هزار و ۸۶۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۹۲۶ واحد کاهش یافت و رقم ۴۱۳ هزار و ۷۶۰ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۵۶۰ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار ۱۲۴ نماد مثبت و ۲۶۰ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان،‌پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس ایران نیز که توانسته بود تا رقم ۲۰ هزار و ۸۸۸ واحد افزایش یابد در نهایت با ۵۱ واحد صعود در رقم ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۴۱۴ هزار معامله انجام دادند که ۵۰۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

همچنین ۱۱۸ نماد فرابورسی مثبت و ۱۷۶ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، فرابورس ایران،‌ گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.