سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
روسال مانع حمل آلومینا از اوکراین شد
14 اسفند 1400 - 13:25
شناسه : 25354
شرکت Rusal که برترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان در خارج از مرزهای چین است، ارسال محموله‌های آلومینا را از پالایشگاه نیکولایف خود با ظرفیت سالانه 1.75 میلیون تن در نزدیکی بندر میکولایف در اوکراین متوقف کرد که این امر باعث تشدید اختلالات در بازار آلومینا و آلومینیوم شده است.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تمام آلومینای تولید شده توسط نیکولایف به کارخانه‌های ذوب روسال در روسیه منتقل می‌شود و در این راستا Ami Shivkar تحلیلگر اصلی تیم آلومینیوم Wood Mackenzie می‌نویسد که از نظر فلزات، پالایشگاه نیکولایف ۷۵ تن در ماه یا ۹۰۰ تن در سال تولید می‌کند که نشان دهنده ۲۳ درصد از تولید آلومینیوم اولیه روسال است.

آلومینا از کارخانه روسال به کارخانه‌های ذوب براتسک، کراسنویارسک و سایانوگورسک در روسیه منتقل می‌شود که مجموعا ۲٫۵ میلیون تن در سال تولید می‌کنند.

شیوکار اظهار داشت: توقف ارسال محموله‌های آلومینا به معنای کاهش فوری تولید در این کارخانه ذوب نیست، اگرچه زنجیره تامین در روسیه محدود است و در حال حاضر فقط هفته‌ها ذخایر آلومینا در سایت وجود دارد نه برای ماه‌ها.

این کارشناس خاطرنشان کرد که روسال ممکن است برخی محموله‌ها را از پالایشگاه دو میلیون تنی سالانه Aughinish خود در ایرلند برای تغذیه کارخانه‌های ذوب روسیه خود به این کشور بازگرداند.

با توجه به اینکه روسیه در میان پنج تولیدکننده برتر جهانی آلومینیوم، فولاد و نیکل قرار دارد، کاهش محموله‌های فلزی تهدیدی برای محدود کردن بیشتر بازاری بوده که در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه است.

بر اساس داده‌های Comtrade سازمان ملل متحد، ترکیه بزرگ‌ترین خریدار آلومینیوم روسیه در سال ۲۰۲۰، بالاتر از چین، ژاپن و آلمان قرار گرفت. ایتالیا و یونان نیز از واردکنندگان اصلی هستند.

شیوکار، گفت: در نتیجه تحریم‌ها، اگر طرف‌های مقابل نتوانند مانند سال ۲۰۱۸ با روسال معامله کنند، این خطر وجود دارد که تمام دارایی‌های آلومینای روسال در خارج از روسیه تحت تاثیر قرار گیرد.

روسال حدود ۶ درصد از عرضه جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص می‌دهد که توسط تحلیلگران حدود ۷۰ میلیون تن در سال جاری برآورد شده است.

تحریم‌های ایالات متحده علیه این شرکت که در ماه آوریل ۲۰۱۸ اعمال شد و در اوایل سال ۲۰۱۹ لغو شد، اختلالات عمده‌ای را برای شرکت‌ها در صنایع حمل و نقل، ساخت و ساز و بسته‌بندی ایجاد کرد. نتیجه این چالش در بازار آلومینیوم، افزایش ۳۰ درصدی قیمت تنها در طی چند روز بود.

گفتنی است، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن با ۲٫۷ درصد افزایش به سه هزار و ۴۴۸ دلار در هر تن رسید که منجر به افزایش قیمت سایر فلزات شد. قیمت‌ها در اوایل روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی سه هزار و ۵۲۵ دلار رسید و تحلیلگران می‌گویند پس از اعمال بی سابقه تحریم‌های غرب علیه روسیه که در آخر هفته اعلام شد، انتظار افزایش بیشتر نیز وجود دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.