چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند رو به رشد قیمت طلا طی هفته جاری
27 آذر 1400 - 11:54
شناسه : 21929
براساس گزارش‌های منتشر شده، با صعود اونس طلا به بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار پس از سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی آینده، موج جدیدی از خوش بینی در بازار طلا به وجود آمده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، با این حال اگرچه بعضی از تحلیلگران پتانسیل صعود قیمت طلا در کوتاه مدت را مشاهده می‌کنند، اما همچنین فرصت فروش در زمان صعود قیمت‌ها را هم می‌بینند؛ چراکه این فلز ارزشمند نهایتا با موانع افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ مواجه می‌شود.

کریس وِکیو استراتژیست ارشد بازار وب سایت دیلی فارکس، اظهار داشت: دلار ضعیف‌تر و بازده واقعی پایین‌تر اوراق قرضه کمک می‌کنند قیمت طلا بالاتر رود. با این حال اگر طلا بالای قیمت یک هزار و ۸۳۵ دلار را بشکند، این صعود فرصتی برای فروش خواهد بود.

دارین نیوسام رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز، گفت: با وجود لحن موافق بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، دلار نمی‌تواند به بالاتر از رکورد بالایی که در ماه نوامبر داشت صعود کند. نرخ‌ها شاید بالا بروند، اما به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کنند. نگاهی به نمودارها نشان می‌دهد دلار فعلا به سقف رسیده و طلا فرصت خواهد یافت به سطح بالاتری صعود کند.

وی افزود: افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین هم تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در کوتاه مدت را تقویت می کند. در شرایط ابهام، سرمایه‌گذاران ترجیح می دهند طلا نگهداری کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۱ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا، دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا و سه نفر معادل ۱۹ درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، ۱۰۲۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آن‌ها، ۵۹۳ نفر معادل ۵۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۶۳ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۷۱ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا با ۶ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۰۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند. طلا روز پنجشنبه ۳۳ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش داشت و در یک هزار و ۷۹۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود که بزرگ‌ترین رشد قیمت روزانه از ۱۵ ماه اکتبر بود.

از نظر بعضی تحلیلگران، بازار طلا تاب آوری قوی نشان می‌دهد، زیرا قیمت‌ها موفق شده‌اند حمایت در بالای سطح یک هزار و ۷۵۰ دلار را در آستانه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حفظ کنند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت مدیریت دارایی SIA به کیتکونیوز گفت: طلا از ریسک گریزی در بازارهای مالی و تهدید تورم رو به رشد بهره برده است. تورم برای سرمایه‌گذاران مهم مانده است به خصوص اکنون که باعث شده است سه بانک مرکزی لحن موافق افزایش نرخ‌های بهره پیدا کنند.

اوله هانسن مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک بیان کرد: به قیمت طلا خوش‌بین هستم، زیرا موج جدید شیوع کرونا در جهان ممکن است انتظارات رشد را محدود کرده و طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کند. با این حال همه تحلیلگران نظر خوش‌بینانه‌ای نسبت به طلا در کوتاه مدت ندارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.