چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند صعودی تولید محصولات فولادی
04 مرداد 1400 - 12:44
شناسه : 15508
براساس گزارش‌های منتشر شده میزان تولید محصولات فولادی و شمش در کشور طی سه ماهه نخست سال جاری، به ترتیب 7 و 6 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین ماه تا پایان خردادماه ۱۴۰۰، افزون بر هشت میلیون و ۷۴ هزار تن شمش شامل بیلت، بلوم و اسلب تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، هفت میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و…در کشور طی مدت مورد اشاره، حدود پنج میلیون و ۳۹۶ هزار تن برآورد شد. میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۴۲ هزار تن بود.

افزایش ۸ درصدی تولید آهن‌اسفنجی

میزان تولید آهن‌اسفنجی نیز با رشد حدود ۸ درصدی طی سه ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته به میزان هشت میلیون و ۱۳۳ هزار تن، به هشت میلیون و ۷۵۸ هزار تن رسید.

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن‌اسفنجی

در این راستا از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه امسال، میزان صادرات شمش «یک میلیون و ۶۱۸ هزار تن»، محصولات فولادی «۸۷۳ هزار تن» و آهن‌اسفنجی «۳۲۱ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته به میزان یک میلیون و ۴۱ هزار تن شمش، ۳۸۸ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن‌اسفنجی، به ترتیب ۵۵، ۱۲۵ و ۱۵۰۵ درصد افزایش را تجربه کرد.

شایان ذکر است که طی سه ماهه نخست امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات شمش یک هزار تن و محصولات فولادی ۱۹۴ هزار تن بود که در مقایسه با میزان واردات مدت مشابه سال گذشته (یک هزار تن و ۱۹۱ هزار تن)، به ترتیب صفر درصد و حدود ۲ درصد افزایش پیدا کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.