چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
روند صعودی تولید معادن مس جهان
08 شهریور 1400 - 10:30
شناسه : 16806
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید و ظرفیت معادن و کارخانه‌های تصفیه مس جهان طی پنج ماهه نخست 2021 افزایش یافت و به مرز 8.6 میلیون تن رسید.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه می ۲۰۲۱ میلادی، حدود هشت میلیون و ۵۹۴ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که نشان از افزایش حدود ۴٫۸ درصدی تولید دارد.

در همین راستا از این میزان، چهار میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۴۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۷۴۴ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۳۹۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» است.

افزایش ۴٫۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۰ میلیون و ۶۴۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی با۱۰ میلیون و ۱۸۳ هزار تن، افزایش ۴٫۵ درصدی را تجربه کرد.

فعالان مس جهانی در پنج ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۰ میلیون و ۲۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۳٫۹ درصدی است.

افزایش ۱٫۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

براساس این گزارش، ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی پنج ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تن، ۱٫۸ درصد افزایش یافت. قیمت جهانی مس اکنون حدود ۹ هزار و ۴۲۳ دلار در تن است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.