جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
روند صعودی تولید و صادرات در منطقه ویژه خلیج‌فارس
21 فروردین 1400 - 12:00
شناسه : 10105
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس خبر داد؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: تولید و ارزش صادرات محصولات تولیدی در این منطقه طی سال 1399 نسبت به سال 1398، رشد مناسبی داشته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج‌فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه این منطقه دارای مزاياي متعدد اقتصادي براي توليدکنندگان است، اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل در امر تولید و صادرات، توانستیم علی‌رغم تمام فشارهای خارجی به ‌تبع اعمال تحریم‌های ظالمانه، شاهد جهش در تولید و صادرات باشیم.

وی در خصوص میزان تولید محصولات طی سال ۱۳۹۸، ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۱۰ تن بوده است، افزود: با همت و کار شبانه‌روزی تمام کارکنان شاغل در این منطقه این رقم در سال ۱۳۹۹ به هفت میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ تن رسید که رشدی نزدیک به ۱۵ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش ارزش صادرات محصولات در این منطقه عظیم اقتصادی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش صادرات این منطقه در سال ۱۳۹۹ قریب به یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون دلار بود که رشد ۷۰ میلیون دلاری را در این بخش، شاهد هستیم.

خلج طهرانی با اشاره به اینکه در سال جاری، تمام ارکان مدیریتی در راستای جذب سرمایه‌گذار جدید به همراه بهبود زیرساخت‌های منطقه، تمام تلاش خود را خواهند کرد، اذعان داشت: اهميت منطقه ويژه اقتصادي خلیج‌فارس در بازتعریف تسهيلات کلان سرمایه‌گذاری به ‌خصوص در بخش زمين، انرژي و تعرفه‌های گمرکي است که با توسعه آن، ظرفيت سرمایه‌گذاری در داخل کشور بیش‌ازپیش افزايش می‌یابد. بنابراین وظیفه‌ ما ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران است.

وی در پایان به وضعیت ویژه‌ کشور در مواجهه با موج چهارم شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و خاطرنشان کر: از تمام همکارانم که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع ویروس کرونا همچنان در حال کار جهادی هستند، کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم ماموریت سنگینی را که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرایند تولید بر دوش داریم، به‌خوبی انجام دهیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.