سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
روند صعودی سهم نیروگاه‌ها از تولید برق
30 مرداد 1400 - 14:37
شناسه : 16433
براساس گزارش‌های منتشر شده، سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر از تولید برق در تیرماه امسال افزایش یافت و به بیش از ۹۰۰ مگاوات رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی یکی از مناسب‌ترین کشورها از نظر شدت تابش آفتاب است، همچنین به دلیل برخورداری از بادهای موسمی مناسب، یکی از کشورهای مستعد برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.

تازه‌ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران نشان می‌دهد، تیرماه امسال سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر با رشد همراه شده به ۹۰۳.۳۶ مگاوات رسیده است. در میان انواع انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی باتولید ۴۵۵.۴۸ مگاوات برق سهمی ۵۰.۴۱ درصدی جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین نیروگاه‌های بادی نیز با تولید ۳۰۹.۵ مگاوات برق در تیرماه سهمی ۳۴.۲۶ درصدی در جایگاه دوم ایستاده‌اند. علاوه بر این نیروگاه‌های برق آبی کوچک نیز با تولید ۱۰۴.۷ مگاوات برق سهمی ۱۱.۵۹درصدی دارند.

سهم نیروگاه‌های توربین انبساطی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر با تولید۱۹.۲ مگاوات برق ۲.۱۳ درصد است. نیروگاه‌های زیست توده نیز با تولید۱۰.۵۶ مگاوات برق در تیرماه امسال سهمی ۱.۱۷درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده‌اند. لذا کمترین میزان تولید برق در بین انرژی‌های تجدیدپذیر متعلق به نیروگاه‌های بازیافت حرارتی با ۴ مگاوات برق است که سهمی ۴۴ صدم درصدی را دارند.

گفتنی است، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز به حمایت‌های ویژه دولتی دارد، زیرا اگر کسی بخواهد با سرمایه شخصی خود اقدام به راه‌اندازی این نوع نیروگاه‌ها کند و برق تولیدی را به همان نرخی که با سوخت‌های فسیلی دارند به فروش رساند نمی‌تواند در این رقابت نابرابر به جایی برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.