چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند صعودی شاخص بورس با رشد ۱۷ هزار واحد
09 خرداد 1400 - 15:14
شناسه : 13100
شاخص کل در بازار بورس یکشنبه نهم خردادماه، ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد رشد داشته است که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخیارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.همچنین شاخص کل یعنی هم‌وزن با ۹۳ واحد کاهش به ۳۸۵ هزار و ۵۳۶ واحد و شاخص قیمت با ۶۰ واحد افت به ۲۴۸ هزار و ۷۹۹ واحد رسید. البته شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۹۵۴ واحد و شاخص بازار دوم ۲۴ هزار و ۶۱ واحد افزایش یافت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد (فولادمبارکه اصفهان) با دو هزار و ۷۷۳ واحد، فملی (ملی صنایع مس ایران) با یک‌هزار و ۶۴۴ واحد، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) با یک‌هزار و ۳۴۴ واحد، کگل (معدنی و صنعتی گل‌گهر) با یک‌هزار و ۲۷۰ واحد، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس) با یک‌هزار واحد، تاپیکو (نفت و گاز پتروشیمی تامین) با ۹۳۳ واحد، شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۹۲۷ واحد، وغدیر (شرکت سرمایه‌گذاری غدیر) با ۸۲۵ واحد، شنبدر (پالایش نفت بندرعباس) با ۶۸۶ واحد، پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) با ۶۸۶ واحد و شتران (پالایش نفت تهران) با ۶۵۳ واحد، تاثیر مثبتی بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه رمپنا (مپنا) با ۴۱۸ واحد، وامید (گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید) با ۲۱۷ واحد، داروسازی جابربن‌حیان (دجابر) با ۱۸۲ واحد، کیمیدارو (دکیمی) با ۱۱۶ واحد، زکوثر (سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر) با ۱۰۶ واحد، ونیکی (سرمایه‌گذاری ملی ایران) با ۹۱ واحد و امید (تامین سرمایه امید) با ۸۷ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد خودرو (صنعتی ایران‌خودرو)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، فولاد (فولادمبارکه اصفهان)، خساپا (سایپا) و… نمادهایی بودند که تراکنش بسیاری را در این روز پر تلاطم تجربه کردند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۰ میلیون و ۷۸۵ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۰۹ واحد افزایش و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۴۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین نماد میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه)، آریا (پلیمر آریاساسول)، ذوب (سهامی ذوب‌آهن اصفهان)، هرمز (فولادهرمزگان‌جنوب)، بپاس (بیمه پاسارگاد)، شرانل (نفت ایرانول)، مادیرا (صنایع ماشین‌های اداری ایران)، صبا (شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین)، کزغال (زغال‌سنگ پرورده طبس) و شگویا (پتروشیمی تندگویان)، مثبت (وضعیت مساعدی) بر شاخص بازار بورس ایجاد کردند.

در مقابل کگهر (سنگ‌آهن گهرزمین)، سمگا (گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی)، ودی (بیمه دی)، شپاس (نفت پاسارگاد)، ساوه (ساوه سیمان)، حریل (ریل پرداز سیر)، فرزین (زرین معدن آسیا)، وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات)، ثباغ (شهرسازی و خانه سازی باغمیشه) و حسینا (توسعه خدمات دریایی و بندری سینا)، تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.