جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
روند صعودی قیمت طلای جهانی
22 شهریور 1400 - 10:54
شناسه : 17663
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 22 شهریور ماه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۹۱ دلار و یک سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۲.۱ درصد کاهش داشت. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در یک هزار و ۷۹۱ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

کایل رودا تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، اظهار داشت: این باور وجود دارد که اگر تورم از کنترل خارج شود، بانک مرکزی آمریکا باید آن را مهار کند و این به معنای تعدیل سریع برنامه‌های محرک مالی و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره خواهد بود. و متاسفانه شرایط به وجود آمده برای طلا خوب نخواهد بود. هم‌اکنون طلا در محدوده بین یک هزار و ۷۶۰ و یک هزار و ۸۳۰ دلار قرار دارد که به معنای بلاتکلیفی فلز ارزشمند است.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه اوت رشد قوی داشت و بزرگ‌ترین رشد سالانه در حدود ۱۱ سال اخیر را به ثبت رساند. این آمار باعث بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا شد و طلا برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش را ثبت کرد. لذا بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کم‌تر می‌کند. علاوه بر این شاخص دلار در معاملات آسیایی اندکی رشد پیدا  کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

همه نگاه‌ها به شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اوت دوخته شده که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود و احتمالا نشان دهد تورم مبنا اندکی کاهش پیدا کرده و به ۴.۲ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز جمعه با بیان اینکه ترجیح می‌دهد بانک مرکزی تعدیل خرید اوراق قرضه را امسال آغاز کند، به جمع سیاست‌گذارانی پیوست که دیدگاه مشابهی دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، دو هزار و ۱۴۴ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۳ دلار و ۷۱ سنت ایستاد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.