چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند صعودی قیمت طلای جهانی
06 اردیبهشت 1400 - 13:26
شناسه : 11212
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست ارشد شرکت دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار گفت: وضعیت کووید ۱۹ در هند و ژاپن وخیم‌تر شده است، بنابراین ضمن افزایش قیمت طلا و تقاضا برای دارایی امن، اغلب مردم به سمت خرید طلا روی آورده‌اند. با این حال، آمار اقتصادی منتشر شده توسط کشور آمریکا در روز جمعه نشان می‌دهد که بازده بالاتر اوراق قرضه، مانع رشد قیمت طلا می‌شود.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا روز جمعه اعلام کرد: «سفته‌بازان قراردادهای خرید در بازار طلای کامکس را در هفته منتهی به ۲۰ ماه آوریل سال جاری میلادی افزایش دادند.»

بر اساس این گزارش، فعالان بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از صبح سه‌شنبه آغاز می‌شود. اگرچه انتظار نمی‌رود تغییری در سیاست پولی روی دهد اما سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به دو هزار و ۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد صعود کرد و در ۲۶ دلار و چهار سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۳۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.