چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند صعودی هزینه اکتشاف معدنی طی ۹ ماه
13 بهمن 1400 - 12:59
شناسه : 24052
آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت صدور مجوزهای معدنی طی ۹ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که از ابتدای سال 1400 تا پایان آذرماه در مجموع سه هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال صرف هزینه‌های اکتشاف شده است که ۲۹۴.۴ درصد بیشتر از هزینه مصرفی در مدت مشابه سال گذشته به جهت عملیات اکتشاف معدنی بود، اما در مقابل طی این مدت از میزان اشتغال افراد به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری ۹.۹ درصد کاسته شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری از میزان صدور گواهی کشف، پروانه بهره‌براری و میزان اشتغال در معادن به واسطه پروانه بهره‌برداری (نسبت به مدت مشابه سال گذشته) کاسته شده است، اما صدور پروانه اکتشاف و هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف افزایشی رقم خورده‌اند. در مجموع ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷۹۷ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۷۰۰ فقره صادره طی ۹ ماهه نخست سال گذشته افزایش ۱۳.۹ درصدی داشت.

از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ در مجموع ۳۶۸ فقره گواهی کشف معادن صادر شده که تعداد آن در مدت مشابه سال جاری به ۳۵۵ فقره رسیده و ۳.۵ درصد افت داشته است. همچنین طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۷.۷ درصدی از ۴۶۲ فقره به ۳۸۰ فقره رسید.

علاوه بر مجوزهای معدنی، میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز کاهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. در حالی که از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته ۳۷۰۹ نفر مشغول کار بودند، این تعداد در مدت مشابه امسال به سه هزار و ۳۴۱ نفر رسیده و کاهش ۹.۹ درصدی اشتغال را ثبت کرد، اما سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف طی ۹ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۴.۴  درصد افزایش یافت.

گفتنی است، سرمایه مجوزهای صادره برای اکتشاف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده، در ۹ ماهه سال جاری معادل سه هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال است. این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته ۹۱۱ میلیارد ریال صرف شده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.