جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
روند نزولی بازارهای جهانی فلزات صنعتی
11 تیر 1401 - 17:49
شناسه : 29746
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بهای فلز مس به زیر کانال هشت هزار دلار به ازای هر تن سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مس که به طور گسترده به عنوان اقتصادی‌ترین فلز جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد، در بورس فلزات لندن با ۳.۵ درصد کاهش به هفت هزار و ۹۷۰  دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رسید که پس از طی کردن بدترین سه ماه خود از زمان شروع همه‌گیری، ضرردهی را افزایش داد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای متقاعد شده‌اند که در بحبوحه سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه و بحران انرژی با محوریت اروپا، رشد اقتصادی کاهش می‌یابد.

تحلیلگران اظهار کردند: نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد تقاضای جهانی وجود دارد؛ بر اساس سناریوی فرود سخت برای اقتصادهای آمریکا و اروپا، در حالی که بهبود ضعیف چین قادر به جبران کاهش تقاضای جهانی نیست، بازار مس طی دو سال آینده با حدود ۱۰ درصد مازاد عرضه کل مواجه خواهد شد.

فلزهای آلومینیوم و روی نیز زیان‌های خود را افزایش دادند و پس از اینکه شاخص ۶ فلز پایه بورس فلزات لندن، شدیدترین رکود سه ماهه خود را از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تجربه کرد، نیمه دوم را با وضعیت رکود آغاز کردند. این یک تغییر سریع نسبت به شرایط اوایل سال است؛ زمانی که ترکیبی از تقاضای رونق، مشکلات لجستیکی و قطع تولید باعث افزایش قیمت فلزات از جمله مس و نیکل شد.

قیمت مس در آخرین اعلام به هفت هزار و ۹۸۱ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رسید. آلومینیوم ۲.۴ درصد کاهش و نیکل ۵.۴ درصد کاهش داشت. سنگ‌آهن نیز در سنگاپور سقوط کرد، زیرا نگرانی‌ها مبنی بر اینکه دولت چین در زمان تقاضای ضعیف و افزایش ذخایر، محدودیت تولید فولاد را اجباری خواهد کرد، افزایش یافت.

شایان ذکر است که نقاط روشنی برای فلزات وجود دارد؛ زیرا تقاضای چین به تدریج از قرنطینه‌های کووید بهبود می‌یابد و دولت محرک‌هایی از جمله پول نقد بیشتر برای هزینه‌های زیرساختی را افزایش می‌دهد. رکود بازار املاک کشور در ماه ژوئن کاهش یافت و فعالیت‌های صنعتی نیز قوی‌تر از حد انتظار بازگشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.